۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۷۷۵ ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ دسته: اسقاط خودرو، تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۲

شرکت های خودروساز مزدا، میتسوبیشی و نیسان در ژاپن، برای تشویق مالکان خودروهای فرسوده به جایگزینی خودروی خود با محصولات جدید، طرح های متنوعی برای اسقاط خودرو در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته اند. بررسی ها نشان می دهد که در سراسر جهان، این خودروسازان هستند که وظیفه اسقاط خودروهای فرسوده را بر عهده دارند.

به گزارش مسیر اقتصاد در گزارش های قبلی به بررسی برنامه اسقاط خودروهای فرسوده توسط خودروسازان مطرح کره جنوبی، بریتانیا و فرانسه پرداخته شد. بررسی ها نشان می دهد که در سراسر جهان، این خودروسازان هستند که وظیفه اسقاط خودروهای فرسوده را بر عهده دارند.

در این زمینه خودروسازان ژاپنی برنامه و طرح های ویژه برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال میلادی جدید دارند.

برنامه اسقاط خودروهای فرسوده شرکت مزدا در سال جدید میلادی

شرکت مزدا به دنبال ایجاد طرحی برای تسریع خروج خودروهای فرسوده است و برای اجرایی شدن آن، طرح های جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

این خودروهای جدید شامل محصولات با استاندارد آلایندگی بالا بالاخص خودروهای الکتریکی و هیبریدی است.

در طرح اسقاط خودروهای فرسوده شرکت مزدا در سال ۲۰۱۸ مالکان خودروهای بنزینی و دیزلی قبل از مدل ۲۰۱۰ اجازه ثبت نام در این طرح را دارند و در صورت جایگزینی محصولات خود با خودروهای جدید شرکت مزدا تا حداکثر تخفیف ۵۰۰۰ پوندی می گیرند.

همچنین بنا بر گفته های مدیران شرکت خودروساز مزدا تمام خودروهای جدید که با خودروهای مستعمل جایگزین می شوند از استانداردهای آلایندگی قابل قبولی برخوردار بوده و در هر کیلومتر میزان انتشار CO2 کمتر از ۱۳۰ گرم دارند.

تخفیف ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ پوندی در ازای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید

شرکت خودروساز مزدا برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروی جدید مزدا-۲ برای مالکان این خودروها تخفیف ۲۵۰۰ پوندی و برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروی جدید بنزینی مزدا-۳ و مزدا-۶ تخفیف ۴۰۰۰ پوندی در نظر گرفته است.

این در حالی است که برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروی جدید دیزلی مزدا-۳ و مزدا-۶ تخفیف ۵۰۰۰ پوندی در نظر گرفته شده است. همچنین برای جایگزینی خودرو فرسوده با محصول جدید CX-3 تخفیف ۳۰۰۰ پوندی اعمال می شود.

لازم به ذکر است بر خلاف تمام طرح های اسقاط گذشته در ژاپن، شرکت خودروساز مزدا متعهد به این است که در صورت گرفتن خودروی مستعمل از مالک، آن خودروها را در اسرع وقت اسقاط نماید. این شرکت خودروساز برای این کار از یکی از مراکز اسقاط بزرگ در ژاپن کمک خواهد گرفت.

برنامه اسقاط خودروهای فرسوده شرکت میتسوبیشی در سال جدید میلادی

شرکت خودروساز میتسوبیشی نیز به دنبال اجرای طرح های اسقاط خودروهای فرسوده در سال جدید میلادی است و همچنین برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای هیبریدی، برنامه های ویژه ای برای مالکان خودروهای فرسوده دارد.

در طرح اسقاط خودروهای فرسوده شرکت میتسوبیشی در سال ۲۰۱۸ مالکان خودروهای با استاندارد آلاینده قدیمی تر از یورو ۴ و  قبل از مدل ۲۰۰۹ اجازه ثبت نام در این طرح را دارند و در صورت جایگزینی محصولات خود با خودروهای جدید شرکت مزدا تا حداکثر تخفیف ۶۵۰۰ پوندی می گیرند.

به عنوان مثال این شرکت خودروساز برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروی جدید هیبریدی کوالتاندر برای مالکان این خودروها تخفیف ۴۰۰۰ پوندی در نظر گرفته است. گفتنی است میزان تخفیف های در نظر گرفته شده برای مالکان خودروهای فرسوده در صورت جایگزینی خودرو مستعمل خود با محصولات جدید بین ۲۰۰۰ تا ۶۵۰۰ پوند متغیر است.

لازم به ذکر است مالکان خودروهای فرسوده برای دریافت خودروهای جدید با خودروهای قدیمی خود بایستی حداکثر ۶ ماه در این طرح اسقاط ثبت نام کرده باشند. همچنین شرکت میتسوبیشی پس از دریافت خودرو فرسوده از مالک آن روند اجرا شدن بازیافت و اسقاط خودرو را در دستور کار قرار می دهد و این فرآیند به سرعت انجام می شود.

برنامه اسقاط خودروهای فرسوده شرکت نیسان در سال جدید میلادی

شرکت خودروساز نیسان نیز برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای الکتریکی شرکت خود طرح های ویژه ای را در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است طرح ویژه شرکت خودروساز نیسان که با طرح های سایر خودروسازان ژاپنی متفاوت و چشم گیر تر است این می باشد که این شرکت خودروساز برای جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروی جدید الکتریکی لیف برای مالکان این خودروها تخفیف ۲۰۰۰ پوندی در نظر گرفته است. تخفیفی که سایر خودروسازان برای خودروهای الکتریکی خود در نظر نگرفته اند. گفتنی است میزان تخفیف های در نظر گرفته شده برای مالکان خودروهای فرسوده در صورت جایگزینی خودرو مستعمل خود با محصولات جدید بین ۱۰۰۰ تا ۴۵۰۰ پوند متغیر است.

منبع: کاربایر (carbuyer)

  1. ماشین عمر خودشو کرده میخوام عوضش کنم وداشتن ماشینی با آبشنهای جدید

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.