۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۴۵۲ ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ دسته: اسقاط خودرو، تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

بسیاری از خودروسازان مطرح جهان به دنبال اجرای طرح هایی در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۲۰۱۸ هستند؛ در واقع در کشورهای مختلف، وظیفه اسقاط خودروهای فرسوده بر عهده شرکت های خودروسازی قرار داده شده است. در این راستا برنامه اسقاط خودروسازان کشور بریتانیا و فرانسه بررسی شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بسیاری از خودروسازان مطرح جهان به دنبال اجرای طرح هایی در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۲۰۱۸ هستند.

بررسی های جهانی نشان می دهد این خودروسازان هستند که در کشورها، وظیفه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را در اختیار دارند، زیرا این امر منجر به توسعه بازار خود این خودروسازان خواهد شد و در نهایت شرکت های خودروسازی منتفع می شوند.

در ادامه به بررسی طرح های از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشورهای بریتانیا و فرانسه پرداخته خواهد شد.

تسهیلات دولت بریتانیا به مالکان خودروهای فرسوده 

به عنوان مثال دولت بریتانیا برای تشویق مالکان خودروهای فرسوده به جایگزین کردن خودروهای فرسوده خود با خودروهای جدید، به میزان ۲۰۰۰ پوند تسهیلات در نظر گرفته است.

این طرح تسهیلاتی برای خودروهای قدیمی که قبل از سال ۱۹۹۹ تولید شده اند در نظر گرفته شده است. این طرح دولت بریتانیا منجر به افزایش فروش خودروهای جدید با فناوری سوخت نوین در این کشور شد و راهکار خوبی برای جلوگیری از آلودگی هوا در این کشور بود.

در ادامه دولت بریتانیا به دنبال ایجاد طرحی این چنینی و ارائه تسهیلات بهتر برای تمایل صاحبان خودروهای با سن  ۱۰ سال به جایگزینی خودروی خود با خودروهای جدید است.

افزایش اسقاط خودروهای فرسوده با سیاست جدید دولت بریتانیا

دولت بریتانیا اعلام کرده است تا سال ۲۰۴۰ فروش هرگونه خودرو با موتور احتراق داخلی را ممنوع خواهد کرد و این سیاست منجر به این خواهد شد که خودروسازان در این کشور به سمت خودروهای با فناوری سوخت بالا و به ویژه خودروهای برقی حرکت کنند و فرآیند اسقاط در این کشور تسریع خواهد یافت.

همچنین این سیاست منجر به این خواهد شد که مالکان خودروهای فرسوده به دنبال تعویض خودروهای قدیمی با سوخت دیزل یا بنزینی خود باشند؛ زیرا در صورت عدم جایگزینی محصول خود متحمل جریمه های سنگین خواهند شد و عملیاتی شدن این فرآیند منجر به توسعه بازار خودروهای برقی خواهد شد.

رقابت خودروسازان در بریتانیا برای ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده

همچنین بسیاری از خودروسازان در بریتانیا به ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده روی آورده اند و رقابت نزدیکی بین این خودروسازان برقرار است.

مالکان خودروهای فرسوده انتخاب زیادی برای جایگزینی خودروهای خود با خودروهای جدید هر یک از شرکت های خودروساز دارند.

برنامه اسقاط خودروهای فرسوده در شرکت فرانسوی پژو

خودروساز فرانسوی پژو در قبال جایگزینی خودروهای فرسوده با محصولات جدید خود حداکثر به میزان ۶۰۰۰ پوند تسهیلات در اختیار مالکان این خودروهای فرسوده قرار می دهد. گفتنی است این طرح اسقاط از ماه مارچ ۲۰۱۸ اجرایی خواهد شد.

جزئیات این طرح بدین صورت است که در قبال خرید محصول پژو ۱۰۸ جدید و جایگزینی با خودروی قدیمی، به میزان ۱۷۵۰ پوند تسهیلات در اختیار مالک خودرو قدیمی قرار می گیرد.

همچنین در قبال خرید محصول ۵۰۸ یا SW به میزان ۶۰۰۰ پوند تسهیلات پرداخت می شود. لازم به ذکر است مالکان خودروهای فرسوده با خرید خودروهای پژو ۳۰۸، ۲۰۰۸، ۲۰۸ و ۳۰۸GTi به میزان ۲۷۵۰ پوند تسهیلات دریافت می کنند.

گفتنی است مالکان خودروهای فرسوده می توانند به جای دریافت تسهیلات سهمیه سوخت دریافت کنند.

تمام خودروهایی که در این طرح اسقاط معامله می شوند به یک مرکز اسقاط بزرگ فرانسوی به نام cartakeback تحویل داده می شوند و این مرکز اسقاط فرآیند اسقاط خودروهای قدیمی را انجام می دهد.

لازم به ذکر است برای تحویل خودروهای نو از طریق این طرح بایستی از زمان ثبت نام مالکان خودروهای فرسوده در این طرح ۹۰ روز گذشته باشد.

برنامه اسقاط خودروهای فرسوده شرکت خودروساز فرانسوی رنو

خودروساز فرانسوی رنو نیز در قبال خرید محصولات جدید کپچر، کولئوس و کادجر به میزان ۲۰۰۰ پوند به مالکان خودروهای فرسوده تسهیلات می دهد.

همچنین این شرکت به ازای خرید خودرو کپچر به میزان ۲۵۰ پوند سهمیه بنزین در اختیار مشتریان قرار می دهد.  این میزان سهمیه سوخت برای محصولات کادجر و کولئوس به ترتیب ۵۰۰ و ۱۰۰۰ پوند می باشد. لازم به ذکر است مشتریان برای استفاده از این طرح بایستی حداکثر تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ ثبت نام نمایند.

منبع: کاربایر (carbuyer)



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.