۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۹۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ دسته: تولید
۰

دولت چین برای کاهش آلودگی هوا قصد دارد تولید ۵۵۳ نوع خودرو را در کشورش ممنوع اعلام کند. گفتنی است برخی از مدلهای مرسدس بنز، بی ام و، فولکس واگن و سایر برندهای دیگر در این لیست قرار گرفته اند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین در راستای کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست قصد دارد تولید برخی خودروها را در کشورش ممنوع و متوقف اعلام کند.

طبق گزارش های خبری، مجموع ۵۵۳ نوع خودرو در چین تحت قوانین جدید، به عنوان اصلی ترین عامل تولید آلایندگی، از سال آینده تولید نخواهند شد.

گفتنی است برخی از مدلهای مرسدس بنز، بی ام و، فولکس واگن و سایر برندهای دیگر در این لیست اعلام شده است.

دولت چین علاوه بر ممنوعیت استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی، با محدود کردن مصرف زغال سنگ و تولید فولاد توانست مشکل آلودگی هوای پکن را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

این اقدامات دولت چین منجر به کاهش آلودگی هوا تا ۳۵% نسبت به سال ۲۰۱۲ شده است.

برنامه دولت برای کاهش مالیات خودروهای الکتریکی و هیبریدی تا سال ۲۰۲۰

لازم به ذکر است که دولت چین در راستای سیاست گذاری های جدید، برای توقف تولید و استفاده از وسایل حمل و نقل احتراق داخلی عزم خود را جزم کرده است.

این کشور به شدت مصمم است که ساخت و پیشرفت در صنعت خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی موجب شود خودروهای بنزینی و دیزلی به تدریج کنار رفته و خودروهای پاک جایگزین آنها شوند. همچنین دولت چین در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰، مالیات بر خودروهای الکتریکی و پلاگین های هیبریدی را کاهش دهد.

گفتنی است دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند ازجمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا وحفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: اوتوبلاگ و درایو



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.