۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۶۲۵ ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت
۰

طبق گفته نارندرا مودی رئیس سازمان پیشرفت نیتی آیوگ در هند و نخست وزیر این کشور، دولت مسئول توسعه است و نیتی آیوگ وظیفه طراحی و تدوین این برنامه ها را دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان پیشرفت نیتی آیوگ با کارکردی فراتر از نهادی که جایگزین آن شده است (کمیسیون برنامه ریزی) و نفوذ بیشتر در دولت هند، گزینه کارآمدتری به حساب می آید و دارای تأثیرگذاری بیشتری در این کشور است.

نیتی آیوگ سازمانی فراتر از یک اتاق فکر یا نهاد ارائه سیاست های توسعه ای است بلکه چالش های پیش روی هند شناسایی می شود و برای رفع این مشکلات از طریق مطالعه کارشناسان بر پایه نظرات علمی و تحقیقات جامع، راه حل های خود را ارائه می دهد. این سازمان مشکلات شهروندان را پیش بینی، از منافع آنان حمایت و برای رفع آن تلاش می کند.

ایجاد شغل و کاهش بیکاری از دغدغه های سازمان پیشرفت نیتی آیوگ است

در اهداف اصلی سازمان پیشرفت نیتی آیوگ بر موضوع اشتغال، کاهش بیکاری و فقر جوانان اشاره شده است. بنابراین اولویت این سازمان در برنامه های سه ساله اشتغال، کاهش بیکاری و فقر در هند است.

یکی دیگر از اهداف مورد توجه در نیتی آيوگ تدوین برنامه های توسعه روستایی است که سال به سال توجه به این بخش در سطح بالاتری قرار می گیرد؛ طبق گفته نارندرا مودی رئیس این سازمان (نخست وزیر هند) دولت مسئول توسعه است و سازمان پیشرفت نیتی آیوگ وظیفه طراحی و تدوین این برنامه ها را دارد.

چشم انداز ۲۰۲۲ سازمان پیشرفت نیتی آیوگ

اقتصاد هند در سال های قبل از تأسیس سازمان پیشرفت نیتی آیوگ با بی ثباتی های شدیدی مواجه بوده است که بعد از انحلال کمیسیون برنامه ریزی و تشکیل این سازمان، اقدامات انجام شده توانست التهابات اقتصادی گذشته را آرام کند.

نیتی آیوگ در سال های گذشته اصلاحاتی در بخش کشاورزی، پزشکی، مسکن و فناوری اطلاعات و غیره داشته که توانسته مؤثر واقع شود و در حال حاضر برای توسعه کشور در سال های آتی برنامه های را در دستور کار قرار داده است.

سازمان پیشرفت نیتی آیوگ، با استفاده از ظرفیت نیروی های مختصص در این سازمان و نفوذ مؤثر در دولت می تواند تا سال ۲۰۲۲ مصادف با ۷۵ سالگی استقلال هند، فقر، فساد و بیکاری را در این کشور با همکاری دولت و مردم بطور کامل از بین ببرد.

منبع : سایت خبری وایر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.