۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۰۹۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ دسته: اسقاط خودرو، تولید
۰

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست چین، این کشور به دنبال افزایش سیاست های تنبیهی به منظور برخورد با خودروهای آلاینده در این کشور است. این سازمان اعلام کرده تا سال ۲۰۲۰، ۹۵ درصد خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل این کشور خارج می‌شوند.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان حفاظت محیط زیست استانداردهای جدید محیط زیستی برای مقابله با خودروهای آلاینده دیزلی اعمال خواهد کرد.

همچنین این سازمان پیشنهاد داده است که  بایستی فناوری سوخت خودروها به سمتی برود تا خودروسازان محصولات با سوخت های جایگزین مانند گاز طبیعی، گاز مایع، اتانول و بیودیزل تولید کنند.

تا سال ۲۰۲۰ حدود ۹۵ درصد خودروهای فرسوده اسقاط می شوند

سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بایستی استفاده از وسایل نقلیه با انرژی پاک در خودروهای عمومی نسبت به خودروهای دیگر در اولویت قرار گیرد، تاکید کرد: دولت چین به دنبال این است تا سال ۲۰۲۰، ۹۵ درصد خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

گفتنی است دولت چین در سال ۲۰۱۳ برای بهبود کیفیت هوا یک برنامه ۵ ساله را با محوریت خودروهای دیزلی درستور کار قرار داد.

برنامه دولت بریتانیا برای کاهش آلودگی هوا

لازم به ذکر است علاوه بر کشور چین، کشورهای دیگری نظیر کشورهای اروپایی سیاست های تنبیهی در راستای کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از گسترش خودروهای دیزلی اتخاذ کرده اند.

به عنوان مثال دولت بریتانیا برای تسریع روند اسقاط خودروهای دیزلی در کشورش مالکان خودروهای دیزلی ملزم به پرداخت مالیات های سنگین کرده است.

بر اساس قوانین مالیاتی جدید در بریتانیا در صورتیکه خودروها ۱۵۰ گرم کربن‌ دی‌اکسید در هر کیلومتر تولید کنند، باید به میزان ۵۰۰ پوند مالیات اضافه تر پرداخت کنند. این در حالی است که سال گذشته این خودروها به ازای همین مقدار تولید کربن دی اکسید به میزان ۲۰۰ پوند مالیات پرداخت می کردند.

منبع: سی سی تی وی (CCTV)



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.