۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۰۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ دسته: پول و بانک
۰

جرمی کوربین رئیس حزب کارگر بریتانیا با انتقاد از عملکرد بد بانک های تجاری، حرص این بانک ها در کسب سود بیشتر را عامل اصلی وقوع بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ میلادی دانست.

به گزارش مسیر اقتصاد جرمی کوربین رئیس حزب کارگر بریتانیا در اظهار نظری درخصوص عملکرد بانک های تجاری بین المللی و داخلی، آن ها را سوداگر، سفته باز و قمار باز دانست و عنوان کرد: عملکرد بد بانک های تجاری دلیل اصلی وقوع بحران های اقتصادی است.»

کوربین افزود: «در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز دلیل اصلی بحران و رکود اقتصادی ایجاد شده بانک های تجاری بودند. حرص بانک های تجاری ما را با مشکلات جدی مواجه کرد که اثرات آن ها تا امروز نیز پابرجاست.»

رئیس حزب کارگر بریتانیا معتقد است بانک های تجاری از هر فرصتی برای کسب منافع و افزایش سود خودشان استفاده می کنند و این مسئله موجب شده است دوران ریاضت اقتصادی کشورها بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی طولانی تر شود.

پیش از این رئیس بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی که یکی از بانک های بزرگ جهانی است با انتقاد از سیاست های حزب کارگر بریتانیا گفته بود «برای کشور بریتانیا خطر روی کار آمدن حزب کارگر در این کشور به مراتب بزرگتر از خطر خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود»

کوربین نیز به این بانک جهانی هشدار داده است به فکر عواقب کارهای خود باشد و درخصوص تهدیدات ناشی از به قدرت رسیدن حزب کارگر در بریتانیا گفته است: «اینکه گفته شده روی کار آمدن ما یک تهدید است، جمله درستی است. روی کار آمدن ما برای نظام شکست خورده و خطرناک کنونی که تنها در راستای کسب سود عده ای خاص قرار دارد یک تهدید محسوب می شود.»

رئیس حزب کارگر بریتانیا همچنین گفت: «در سال گذشته میلادی جیمز گوردن مدیرعامل بانک مورگان استنلی بیش از ۲۱.۵ میلیون پوند معادل ۲۹ میلیون دلار پاداش دریافت کرده است. علاوه بر این در سال گذشته در سراسر بریتانیا بانک های تجاری بیش از ۱۵ میلیارد پوند معادل ۲۰.۲ میلیارد دلار پاداش پرداخت کرده اند. این درحالیست که به دلیل وضعیت بد اقتصادی پرستاران، معلمان و کارگران روز به روز وضعیت بدتری پیدا می کنند.»

پیش از این گوردون براون نخست وزیر اسبق بریتانیا نیز با اعلام اینکه عملکرد بد بانک های تجاری عامل اصلی وقوع بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ میلادی بوده است، خواستار دستگیری و محاکمه روسای بانک ها شده بود.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.