۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۰۴۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، بانکداری مرکزی توسعه‌گرا، دولت و حکمرانی
۰

وزیر خارجه چین اعلام کرد کشورش بدون توجه به تحولات سیاسی در کشور سوریه، در روند بازسازی این کشور نقشی فعال خواهد داشت. این درحالیست که کشورهای غربی اعلام کرده اند همراهی آن ها در بازسازی سوریه بستگی به تحولات سیاسی و کناره گیری دولت این کشور دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد وانگ یی وزیر خارجه کشور چین در نشستی با مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد این کشور علاوه بر تمایل به حضوری فعال در جریان مذاکرات صلح این کشور، قصد دارد نقشی مهم در بازسازی سوریه داشته باشد.

در طول ۶ سال اخیر کشور سوریه با جنگ و بحران داخلی مواجه بوده است. در این مدت ده ها هزار نفر از مردم کشور سوریه از دنیا رفته اند و میلیون ها نفر نیز از خاک این کشور فرار کرده اند. بحران مهاجرتی ایجاد شده در پی خروج میلیون ها نفر از مردم سوریه از این کشور بزرگترین بحران مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

در طول این مدت زیرساخت های کشور سوریه با صدمات فراوانی مواجه شده و این کشور اکنون باید سرمایه گذاری گسترده ای در بازسازی زیرساخت های ارتباطی و تولیدی خود انجام دهد.

تا به حال کشور سوریه از کشورهای روسیه و ایران که در جنگ داخلی به نوعی پشتوانه دولت این کشور بوده اند، به طور رسمی برای کمک به فرآیند بازسازی درخواست نموده است. از طرف دیگر سوریه به کشور چین نیز برای کمک به بازسازی این کشور امید دارد.

این درحالیست که کشورهای غربی اعلام کرده اند همراهی آن ها در بازسازی سوریه بستگی به تحولات سیاسی و کناره گیری دولت این کشور دارد.

با اینحال وزیر خارجه چین اعلام کرده است این کشور بدون توجه به تحولات سیاسی در روند بازسازی کشور سوریه مشارکت خواهد داشت.

در حال حاضر کشور سوریه در بازسازی زیرساخت های خود به کمک کشورهای خارجی نیازمند است. اما به طور قطع مشارکت این کشورها موجب افزایش صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی می شود و می تواند تولید و اشتغال داخلی این کشورها را افزایش دهد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.