۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۸۱۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ دسته: انرژی
۰

ژاپن قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در احداث ترمینال واردات گاز مایع در کشورهای آسیایی، علاوه بر تسهیل شرایط صادرات گاز مایع آمریکا به آسیا، جایگاه خود در بازار گاز مایع آسیا را در راستای بهبود شرایط خریداران LNG تقویت نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد در حال حاضر بازار جهانی نفت بیشتر از دیگر بخش های انرژی توجه فعالین را به خود جلب نموده است. اما در همین حال اتفاقات متعددی در بازار گاز مایع جهانی درحال رخ دادن است که در آینده ای نزدیک تحولات قابل توجهی را در بازار انرژی جهانی به وجود خواهد آورد.

در یکی از تحولات مهم بازار گاز مایع در جهان کشور ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده گاز مایع جهان به تازگی اعلام کرده است قصد دارد ۱۰ میلیارد دلار در بازار گاز مایع جهانی سرمایه گذاری نماید.

ژاپن اعلام کرده است تأمین این ۱۰ میلیارد دلار از سوی بانک همکاری های بین المللی و همچنین موسسه بیمه صادرات و سرمایه گذاری نیپون این کشور انجام خواهد گرفت. بخش عمده سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپن در بازار گاز مایع جهانی به احداث ترمینال های واردات گاز مایع در دیگر کشورهای واردکننده گاز مایع اختصاص خواهد یافت.

کشور ژاپن اعلام کرده است هدف از این سرمایه گذاری بهبود زیرساخت های بازار گاز مایع در کشورهای آسیایی است. با اینحال هدف اصلی این کشور از سرمایه گذاری در احداث ترمینال های واردات گاز مایع در کشورهای آسیایی فراهم کردن شرایط برای صادرات گاز مایع آمریکا به آسیا است.

در واقع کشور ژاپن قصد دارد با تسهیل صادرات گاز مایع آمریکا به کشورهای آسیایی، شرایط را برای کاهش هزینه تأمین گاز مایع خود فراهم نماید.

علاوه بر این حرکت ژاپن به سمت تسهیل شرایط عرضه گاز در بازارهای جهانی بر فشار تقاضای موجود در این بازار می افزاید و در نهایت به سود خریداران گاز مایع تمام خواهد شد.

چنانچه کشور ژاپن بتواند نقشی مهم در فرآیند صادرات گاز مایع آمریکا به کشورهای آسیایی داشته باشد، نبض بازار گاز مایع در آسیا را به دست خواهد گرفت و از این طریق می تواند اثرگذاری قابل توجهی بر خرید و فروش گاز مایع توسط دیگر کشورها در بازار گاز مایع آسیا داشته باشد.

بنابراین کشور ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده گاز مایع جهان قصد دارد با تقویت جایگاه خود در بازار گاز مایع جهانی در راستای تأمین بیشتر منافع واردکنندگان گاز مایع و تحمیل خواسته های آن ها به صادرکنندگان گام بردارد.

با اینحال کشور ژاپن هنوز جزئیات سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های واردات گاز مایع در کشورهای آسیایی را منتشر نکرده است.

کشور چین که یکی از بزرگ ترین واردکنندگان انرژی در جهان به شمار می رود نیز رقیبی جدی برای کشور ژاپن در به دست گرفتن نبض بازار گاز مایع آسیا محسوب می شود و انتظار می رود این کشور در پاسخ به طرح کشور ژاپن اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.