۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۵۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ دسته: تولید
۰

کشور کانادا در قالب اجرای نظام مدیریت عرضه در بخش تولید لبنیات، مرغ و تخم مرغ، در راستای حمایت از تولیدات داخلی تعرفه واردات بسیار بالایی برای این محصولات وضع نموده و با قیمت های حمایتی بالا میزان تولید داخلی را کنترل می نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور کانادا در قالب اجرای نظام مدیریت عرضه در بخش تولید لبنیات، مرغ و تخم مرغ، در راستای حمایت از تولیدات داخلی تعرفه واردات بسیار بالایی برای این محصولات وضع نموده و با قیمت های حمایتی بالا میزان تولید داخلی را کنترل می نماید.

این کشور همچنین اعلام کرده است به هیچ عنوان حاضر نیست در مذاکرات تجاری با آمریکا نظام مدیریت عرضه این محصولات را کنار بگذارد و به طور قاطع به حمایت از تولیدات این بخش ادامه خواهد داد.

در حال حاضر مذاکرات تجاری کشورهای آمریکا، مکزیک وکانادا در زمینه اصلاح قانون تجارت آزاد سه جانبه نفتا در جریان است. در این مذاکرات آمریکا قصد دارد با هدف حمایت از تولیدات داخلی امتیازات متعددی را از کشورهای مکزیک و کانادا در زمینه تجارت دوجانبه اخذ نماید.

آمریکا همچنین اعلام کرده در صورت عدم موافقت این کشورها با شروط آمریکا از قرارداد نفتا خارج خواهد شد. با اینحال کشورهای کانادا و مکزیک نیز اعلام کرده اند قصد ندارند به منظور حفظ قرارداد تجاری نفتا تمامی شروط آمریکا را بپذیرند.

یکی از شروط مد نظر آمریکا حذف حمایت های دولتی کانادا از بخش لبنیات به مدت ۱۰ سال و اجازه کامل به ورود شرکت های آمریکایی به این حوزه است که از طریق وضع نظام مدیریت عرضه در کشور کانادا کنترل می شود.

با اینحال کشور کانادا اعلام کرده قصد ندارد این شرط آمریکا را بپذیرد و به حمایت از تولیدکنندگان داخلی در بخش لبنیات ادامه خواهد داد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.