۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۵۳۸ ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ دسته: کشاورزی
۰

سمیعی با بیان اینکه ما اکنون صد در صد در واردات تخم غیربومی ماهی قزل آلا وابسته هستیم، گفت: این اقدام با اقتصاد مقاومتی مغایر است.

مهندس محمد سمیعی، تولیدکنننده نمونه قزل آلای کشور و رئیس شرکت تعاونی پرورش ماهی دژکرد در گفتگو با مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد) در خصوص مشکلات تولیدکنندگان قزل آلا گفت: متاسفانه عوامل متعددی سبب شده است که صنعت پرورش و تولید ماهی قزل آلا در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه باشد.

سمیعی افزود: یکی از مهمترین عوامل در تضعیف این صنعت واسطه گری است که سبب می شود قیمت فروش ماهی قزل آلا متغیر باشد و بیشتر سود تولید این ماهی به جیب واسطه گرها برود.

وی با بیان اینکه می دانیم نمی شود واسطه ها را حذف کرد ولی می توان آن ها را ساماندهی کرد، گفت: این کار باید توسط سازمان شیلات صورت بگیرد اما متاسفانه این سازمان در این خصوص ضعیف عمل می کند و کادر شیلات و کارشناسان شیلات در نابسامانی تولید و بازار مقصرند.

تکثیر تخم ماهی بومی پاشنه آشیل صنعت شیلات کشور

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل نابسامانی ها در شیلات ایران مربوط به مزارع تکثیر پرورش ماهی تفریخ  است گفت: این مراکز صرفا با گرفتن مجوز به واردات تخم چشم زده می پردازند.

سمیعی با بیان اینکه ما اکنون صد در صد وابسته به خارج هستیم و تمام تخم ماهی را از خارج وارد می کنیم و بعد ماهی تولید می کنیم، گفت: این اقدام با اقتصاد مقاومتی مغایر است.

وی با بیان اینکه سازمان شیلات کشور باید واحدهای تکثیر ماهی و بخش تحقیقات را فعال کند، گفت: متاسفانه کارشناسان شیلات اقدامی برای کار تحقیقاتی انجام نمی دهند.

رئیس شرکت تعاونی پرورش ماهی دژکرد با بیان اینکه ۲۰ سال است واحد تحقیقات در شیلات به وجود آمده است و طی این مدت نتوانسته است کار خاصی برای صنعت شیلات کشور انجام بدهد، گفت: متاسفانه نسل کنونی شیلات کشور نسل پیری است و باید کارهای تحقیقاتی به جوانان سپرده شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.