۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۲۰۰ ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ دسته: تولید
۰

بهرامی ضمن اشاره به طرح ایجاد ۲۰ هزار شغل از طریق صنعت پرظرفیت تولید فرش دستبافت در کشور گفت: این طرح اشتغال آفرین با هدف کمک به دولت در ایجاد اشتغال و افزایش رونق در بخش تولید فرش ارائه شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، یکی از صنایعی که از گذشته تاکنون در کشور ما رونق داشته است، صنعت فرش و به خصوص فرش دستباف است. به طوری که فرش دستباف ایران از با کیفیت ترین و زیباترین فرش های جهان محسوب می شود و ظرفیت صادراتی فراوانی در این صنعت وجود دارد.

ظرفیت مناسبی در زمینه فرش دستباف در کشور وجود دارد

عبدالله بهرامی در برنامه «روی خط بازار »رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه فرش وصنایع دستی تنها صنعت بومی کشور است، گفت: تمامی زیر ساخت های لازم این هنر و صنعت از قبیل مواد اولیه، نیروی انسانی کارآمد، طراحان مجرب و غیره در مملکت به نحو مناسبی وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر ظرفیت بالای صنعت فرش دستبافت در ایجاد اشتغال پایدار افزود: در حال حاضر برنامه ریزی دقیقی برای تولید این کالای کاملا ایرانی، ملی و صادراتی با حمایت و نظارت دقیق ارگان های مرتبط صورت گرفته است.

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل از طریق صنعت فرش دستباف

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستبافت ضمن اشاره به طرح ایجاد ۲۰ هزار شغل از طریق صنعت پرظرفیت مذکور در کشور گفت: این طرح اشتغال آفرین با هدف کمک به دولت در امر ایجاد اشتغال و افزایش رونق در بخش تولید فرش ارائه شده است.

وی افزود: اجرای طرح مزبور با ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر آغاز و به تدریج با توسعه زیرساخت ها، بازاریابی و اخذ سفارش تولید به این تعداد اضافه و در نهایت برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه طرح مورد نظر با هدف ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان حوزه فرش تدوین شده است، اظهارداشت: نیروی انسانی مهمترین عامل توسعه و رشد صنعت فرش است.

فرش دستباف ایرانی در دنیا منحصر به فرد است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرش دستبافت ایرانی از نظر کیفیت، تنوع رنگ و نقشه، ظرافت و تراکم بافت در دنیا منحصربه‌فرد است بر ضرورت حمایت همه جانبه از این هنر و صنعت در کشور تاکید کرد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستبافت یادآورشد: این هنر و صنعت در ایجاد فرصت های شغلی، ارزآوری، پویایی تولید، رشد اقتصادی، رونق صادرات و غیره در کشور بسیار نقش آفرین است.

بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز آغاز به کار کرد

لازم به ذکر است بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس ظهر امروز افتتاح شد. این نمایشگاه تا هفتم شهریور در ۱۴ سالن در فضایی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع با حضور ۷۳۰ شرکت تولیدی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپاست.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.