۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۵۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شرکت کیش ایر اعلام کرده است در حال حاضر برای خرید هواپیماهای مسافربری شرکت بوئینگ به دنبال یک فایننسور است تا بتواند هزینه پرداخت خرید ۱۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ را بپردازد.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت هواپیمایی کیش ایر ایران و شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا بر سر خرید ۱۰ فروند هواپیمای مسافربری ۷۳۷ مکس این شرکت به توافق رسیدند.

شرکت های هواپیمایی ایران بعد از اجرای برجام به دنبال خرید هواپیماهای نو هستند و برای این هدف لازم است که شرکت های فروشنده هواپیما، مجوز وزارت خزانه داری آمریکا را دریافت نمایند. تا به حال شرکت های هواپیما سازی ایرباس و بوئینگ توانسته اند با دریافت مجوز به فروش هواپیماهای خود به شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی ایران بپردازند.

شرکت بوئینگ آمریکا پیش از این نیز تعداد زیادی هواپیمای مسافربری به شرکت ایران ایر فروخته بود و اکنون در تلاش است تا به شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران نیز هواپیما بفروشد. طبق گفته مقامات این شرکت، فروش هواپیمای مسافربری به ایرلاین های ایرانی میتواند موجب رونق تولیدات این شرکت گردد و برای مردم آمریکا اشتغال مناسبی ایجاد نماید.

شرکت هواپیمایی کیش ایر ایران جزئیات قرارداد خود با بوئینگ را فاش نکرده و در حال حاضر مشخص نیست این هواپیما ها با چه قیمتی و در چه زمانی به این شرکت هواپیمایی تحویل خواهد شد. با اینحال شرکت کیش ایر اعلام کرده است در حال حاضر برای خرید هواپیماهای مسافربری شرکت بوئینگ به دنبال یک فایننسور است تا بتواند هزینه پرداخت خرید ۱۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ را بپردازد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر همچنین اعلام کرده است که در حال مذاکره با شرکت ایرباس فرانسه است تا تعدادی هواپیمای مسافربری نیز از این شرکت خریداری نماید.

شرکت هواپیمایی کیش ایر یکی از شرکت های هواپیمایی ایران است که مرکز آن در جزیره کیش قرار دارد و علاوه بر پروازهای داخلی، از ایران به برخی دیگر شهرهای خارجی نیز پرواز دارد.

این شرکت در حال حاضر ۱۲ هواپیمای فعال دارد. ۱۲ هواپیمای فعال شرکت هواپیمایی کیش عبارتست از دو ایرباس A321، دو ایرباس A320، هفت هواپیمای آمریکایی مک دونل داگلاس و سه هواپیمای آلمانی فوکر ۱۰۰.

منبع: فایننشال تریبون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.