۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۴۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور مکزیک با هدف ارتقاء صنعت هواپیماسازی داخلی، از کشور روسیه درخواست کرده بخشی از فرآیند تولید هواپیماهای مسافربری خود را در داخل کشور مکزیک انجام دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد مکزیک و روسیه اخیرا در صنعت هواپیماسازی به توافقاتی دست یافته اند که بخشی از آن خرید تعدادی از هواپیمای جدید کشور روسیه از سوی کشور مکزیک است.

این هواپیمای جدید  که MC-21 نام دارد اولین هواپیمای مسافربری تولید کشور روسیه از زمان فروپاشی شوروی سابق محسوب می شود و این کشور قصد دارد با بازاریابی گسترده برای فروش این محصول، آن را به بسیاری از کشورهای جهان به فروش برساند. کشور مکزیک نیز یکی از اهداف اصلی روسیه برای فروش هواپیماهای جدید خود محسوب می شود.

طبق اعلام آقای دنیس مانتورف، وزیر صنعت و بازرگانی کشور روسیه، این کشور آمادگی کامل دارد تا هواپیمای جدید خود را به کشور مکزیک بفروشد و از سال ۲۰۲۱ آن را به شرکت های هواپیمایی این کشور تحویل نماید.

از طرف دیگر کشور مکزیک پیش از این نیز هواپیماهای مسافربری کشور روسیه را خریداری نموده است. مدل های قدیمی تر هواپیماهای مسافربری کشور روسیه که به کشور مکزیک فروخته شده از نوع سوخو سوپرجت ۱۰۰ است. کشور مکزیک در کنار خرید هواپیمای جدید روسیه قصد دارد بازهم از هواپیماهای مسافربری سوخو این کشور نیز خریداری نماید.

با اینحال کشور مکزیک با هدف ارتقاء صنعت هواپیماسازی داخلی، از کشور روسیه درخواست کرده بخشی از فرآیند تولید هواپیماهای سوخو این کشور در داخل کشور مکزیک انجام گردد.

در زمینه خرید هلی کوپترهای نظامی و غیر نظامی نیز توافقات مشابهی بین دو کشور انجام گرفته و مکزیک قصد دارد با مشارکت در ساخت بخشی از روند تولید هلی کوپترهای روسیه، تعدادی از آن ها را خریداری نماید.

مشروط نمودن انجام شدن بخشی از فرآیند تولید محصولات وارداتی همچون هواپیمای مسافربری و هلی کوپتر در داخل مزایایی همچون انتقال فناوری، کاهش هزینه ها و در عین حال رونق تولید و اشتغال در داخل را برای کشور مکزیک به ارمغان خواهد آورد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.