۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۳۸۳ ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در توافق صورت گرفته بین دو کشور چین و فرانسه، شرکت ایرباس متعهد شده است که میزان تولید ماهانه هواپیمای مسافربری در کشور چین را از ۴ به ۶ عدد افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته به کشور چین سفر کرد. در این سفر یکی از محورهای گفت و گوهای ماکرون با مقامات چینی بحث بر سر روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه بین چین و فرانسه بوده است.

در همین راستا دو کشور چین و فرانسه توافقات را در زمینه تولید بیشتر هواپیمای ایرباس در داخل کشور چین به انجام رساندند.

شرکت ایرباس انتظار دارد شرکت های هواپیمایی چین بخش بیشتری از نیاز خود به خرید هواپیمای مسافربری را از این شرکت خریداری نمایند. با اینحال مقامات چینی هنوز در این زمینه قولی به شرکت ایرباس نداده اند و قرارداد جدیدی در زمینه فروش هواپیما بین دو کشور منعقد نشده است.

با اینحال ایرباس فرانسه متعهد شده است هواپیمای بیشتری در داخل این کشور تولید نماید. در حال حاضر ایرباس ماهانه ۴ هواپیما در چین تولید می کند که قرار است این عدد به ۶ افزایش یابد.

بر این اساس شرکت ایرباس متعهد شده است میزان تولید هواپیما در کشور چین را سالانه یک عدد در ماه افزایش دهد. به این ترتیب در سال ۲۰۱۹ میلادی ایرباس در هر ماه ۵ هواپیما در چین تولید می کند و این میزان در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۶ عدد افزایش می یابد.

شرکت ایرباس به دنبال آن است که قرار فروش بیش از ۱۰۰ هواپیمای مسافربری به شرکت های هواپیمایی کشور چین را با مقامات این کشور به سرانجام برساند. اما کشور چین قصد دارد پیش از انعقاد این قرار داد شروطی همچون افزایش میزان تولید داخل را به شرکت ایرباس تحمیل نمایند.

صنعت هوایی چین در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و انتظار می رود در سال های آتی نیز این رشد ادامه داشته باشد. در سال های آتی بازار کشور چین یکی از جذاب ترین بازارها برای فروش هواپیمای مسافربری محسوب می شود.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.