۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۱۴۰ ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ دسته: کشاورزی
۰

در طول سال های اخیر و بعد از تحریم های کشورهای غربی، روسیه تلاش کرد تا از میزان وابستگی خود به کشورهای غربی، خصوصا در زمینه واردات محصولات کشاورزی بکاهد و با انجام اقدامات حمایتی، در این کار موفق شد.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال های اخیر و با وجود تحریم کشورهای غربی میزان صادرات میوه و سبزیجات روسیه افزایش چشمگیری داشته است.

پیش از تحریم روسیه توسط کشورهای غربی، این کشور بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین میکرد. به طور خاص در زمینه محصولاتی همچون میوه و سبزیجات بخش قابل توجهی از نیاز روسیه از طریق واردات تأمین میشد.

با اینحال در طول سال های اخیر و بعد از تحریم های کشورهای غربی، روسیه تلاش کرد تا از میزان وابستگی خود به کشورهای غربی، خصوصا در زمینه واردات محصولات کشاورزی بکاهد. در همین راستا در طول چند سال اخیر اقدامات حمایتی متعددی از سوی روسیه به منظور افزایش تولید محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال میزان تولید میوه و سبزیجات بخش کشاورزی به قدری افزایش داشته که این کشور توانسته است بخش قابل توجهی از آن را صادر نماید. به طور مثال در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی میزان صادرات گوجه فرنگی روسیه ۴ برابر شده و میزان صادرات خیار و کلم نیز به ترتیب ۲۹ و ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است.

میزان صادرات سبزیجات فریز شده و کنسرو شده روسیه نیز در ۶ ماه ابتدایی سال جاری به ترتیب بیش از ۳۵۰ درصد و بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر صادرات میوه و سبزیجات روسیه که ناشی از افزایش تولید این محصولات بوده در حالی رخ داده که بازرگانان روسی معتقدند روند افزایش صادرات این محصولات همچنان تداوم خواهد داشت.

روسیه به طور میانگین سالانه یک میلیون تن انواع سبزیجات وارد میکند و در تلاش است با استفاده از توان داخلی کشاورزان خود بخشی از این میزان را از طریق تولیدات داخلی تأمین نماید.

با اینحال کشاورزان روسی معتقدند برای تداوم روند افزایش تولید و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، لازم است حمایت های دولتی از این بخش نیز همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.