۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۱۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

آلمان امیدوار است اتحادیه اروپا و مکزیک بتوانند تا پایان سال جاری میلادی بر سر یک توافق تجارت آزاد دوجانبه به توافق برسند.

به گزارش مسیر اقتصاد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اخیرا گفته است امیدوار است اتحادیه اروپا و مکزیک بتوانند تا پایان سال جاری میلادی بر سر یک توافق تجارت آزاد دوجانبه به توافق برسند.

مذاکرات تجاری بین اتحادیه اروپا و مکزیک برای دستیابی به یک توافق تجاری جدید و تعیین دقیق قوانین تجارت دوجانبه، در اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد. در حال حاضر نیز دو کشور امیدوارند بتوانند تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به این مذاکرات پایان دهند.

آقای انریکه پنا نیتو رئیس جمهور مکزیک و خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هردو بر عزم کشورشان برای تسریع در روند مذاکرات و دستیابی به یک توافق تجاری تأکید کردند.

رئیس جمهور مکزیک از شرکت‌های آلمانی درخواست کرده است که مکزیک را شریکی قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاری های خود بدانند. وی همچنین ظرفیت تجارت دوجانبه بین مکزیک و آلمان را بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سال عنوان کرده است.

آنگلا مرکل نیز با تأکید بر اینکه آلمان از تجارت با هردو کشور مکزیک و آمریکا استقبال میکند، از رئیس جمهور مکزیک برای واردکردن شرکت‌های آلمانی به مذاکرات تجاری با آمریکا تشکر کرد.

این درحالیست که در حال حاضر به دلیل تنش ایجاد شده بین مکزیک و آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی تمایل دارند تعاملات تجاری خود را با این کشور گسترش دهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کشورهای مکزیک و کانادا را تهدید کرده که قرارداد تجارت آزاد نفتا بین کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا باید مورد بازبینی قرار گیرد و خواسته‌های آمریکا در آن لحاظ گردد. در غیر اینصورت آمریکا ممکن است از این قرارداد خارج شود و این مسئله بر روابط تجاری آمریکا و مکزیک تأثیری بسزا خواهد داشت.

درحال حاضر آمریکا بزرگترین شریک تجاری مکزیک محسوب میشود و در صورتی که روابط تجاری آمریکا و مکزیک با اختلال مواجه گردد، کشورهای دیگری همچون چین، برزیل و کشورهای اروپایی آماده هستند تا تعاملات تجاری خود را با مکزیک افزایش دهند و جای آمریکا را در تجارت با این کشور تصاحب نمایند. در دنیای امروز انعقاد توافقات تجاری دوجانبه یکی از راهکارهای اصلی کشورها برای تسهیل و ثبات بخشی به روند تجارت دوجانبه بین کشورهاست.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.