۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۷۲۸ ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ دسته: تولید
۱

در شرایطی که کشور در مضیقه‌ی ارز و رکود قرار دارد و نمیتوانیم فرصت شغلی و درآمدزایی پایداری داشته باشیم، باید با تاکتیک “اقتصاد مقاومتی” سعی در خلق فرصت های جدید نمائیم.

غلامرضا شرفی نماینده ی مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی برای مسیر اقتصاد نوشت:

رُشد متوازن در همه‌ی ابعاد برای هر کشوری، همیشه زمینه سازِ ایجادِ بستر امنیت پایدار و بازار متعالی(جذاب و اطمینان بخش) بوده است.

ازاین رو برای اداره‌ی موفق جامعه، ساختار حاکمیتی را باید عادلانه و به دور از تبعیض پی‌ریزی کرد.

لذا مدیران کشوری باید حُر بوده و کریمانه رفتار کنند. چرا که انحصار و تمامیّت خواهی ریشه در تفکرات کاپیتالیستی
(مال اندوزی فردی) و عدم ساختار پذیری دارد.

توسعه‌ی جغرافیای شهری و ساختار اداری، تابعی از جمعیت، موقعیت و بهره مندی زیرساختی است.

فلذا، اینگونه تصوّر نشود که در ایجاد توسعه، برخورداری و یا امتیاز از منطقه‌ای گرفته و بناحق به نقطه‌ای دیگر تزریق میشود.

اگر برای ایجاد اقتصادی پایدار و خوداتکا (اقتصاد مقاومتی) آنچه را که میتوان با تبدیل و یا جابجایی، درآن ارزش افزوده ایجاد کرد را داده‌های موجود خود فرض کنیم و با صرفِ کمترین هزینه و زمان، توسعه ای عام المنفعه و فراگیر رقم بزنیم، در این شرایط است که می شود ضمن رفع اساسی ترین معضلات مردم به لحاظ اقتصادی، از رقیبان نیز پیشی گرفت و خود را در موقعیت برترِ ارائه ی خدمات مورد نظر قرار داد.

عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله های بندر، در دل شهر آبادان فضایی کاملا مکانیکی به شهر داده است و علاوه بر آن، به جرات می توان گفت یکی از گره های کور ترافیک سنگین در یک منطقه ی پرتردد شهری، موقعیت مکانی ناهمگون این دستگاه می باشد؛ این در حالی است که ما برای زیبایی شهرها‌یمان، مشاغل مزاحم را به بیرون شهرها هدایت میکنیم.

با استقرار زیرساختهای مسافربری، تفریحگاهی و تجاری، رونق شهری و اقتصادی را چندین برابر بیشتر از درآمد فعلی که امروز از باراندازی، عاید و واصل شهرمان میکنیم خواهیم داشت.

لذا در شرایطی که کشور در مضیقه‌ی ارز و رکود قرار دارد و نمیتوانیم فرصت شغلی و درآمدزایی پایداری داشته باشیم، باید با تاکتیک “اقتصاد مقاومتی” یعنی تبدیل و توزیع و جابجایی ثروت (اموال منقول و غیرمنقول)، سعی در خلق فرصت های جدید نمائیم.

آیا وقتی تنها با یک جابجایی بتوان فرصت شغلی چندین ساله را بدون نیاز به سرمایه گذار خارجی ایجاد کرد و با صرف کمترین هزینه به ارزش افزوده‌ی چندین برابر دست پیدا کرد، فرصت سوزی نیست که بدلایل غیر کارشناسی از آن گذشت!!!؟

با جابجایی اسکله و بندر به اروندکنار و تبدیل آن در شهر به بندری تفریحی و مسافری، ایجاد بازاری با چشم انداز اقامتی و گردشگری، هم میتوان خلق بازاری پُر رونق و همیشگی را نوید داد، و هم ازطرفی کار، رونق اقتصادی و توسعه‌ی آبادانی را برای همه‌ی جزیره‌ی آبادان در تمام مختصات شهرهای (اروندکنار، منیوحی و چوئبده) نیز متصور بود تا بدینوسیله با تاسیس زیر ساخت حمل و نقل ریلی برای جابه‌جائی کالا و خدمات در اروندکنار، چوئبده و منیوحی، که خود یکی از مهمترین مولفه های توسعه بشمار می رود، شاهد اشتغال‌زایی چشمگیر و به‌صرفه‌ایی نیز باشیم.

و مردم آنجا را، یعنی بخشی دیگر از سرزمین اسلامیمان را زنده و پُر نشاط و توانا در ادامه زندگی شرافتمندانه ببینیم.

  1. سلام خسته نباشیداینجانب فرزندشهیددارای مدرک برق ساختمان متاهل هستم وصاحب فرزندم تاجایی که درتوان شماهست کاری برامون بکنید

    ۰۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.