۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۶۴۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ دسته: مالیات، نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

محمد امینی رعیا مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی، در اختتامیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، ضمن اشاره به اینکه هدف این همایش بهبود کیفیت تصمیم گیری در کشور است، گفت: خروجی اولیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی و نشست‌های تخصصی آن که با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» برگزار شد، در قالب سند اقدامات راهبردی شامل ۱۲ اقدام ارائه شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی امروز دوم اسفند ماه با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این همایش محمد امینی رعیا مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی، ضمن تاکید بر اهمیت نظام مالیاتی در مقاوم سازی اقتصاد کشور، گفت: امیدوارم که جریان این همایش که یک جریان کارشناسی و سیاست پژوهانه بوده است بتواند به کیفیت تصمیم گیری در نظام مالیاتی کشور کمک بکند. در همایش‌های مرسوم تشریفات زیاد است ولی در برخی موارد کیفیت پایین است و خروجی مطلوبی برای کشور تولید نمی‌شود. در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با «موضوع نظام مالیاتی عادلانه و هوشمند»، اندیشکده اقتصاد مقاومتی تلاش کرده است با تشریفات و هزینه کمتر، کیفیت بالایی را ایجاد کند و شرایط را برای اثرگذاری مثبت در ساحت تصمیم گیری کشور فراهم کنیم. در طول ۹ سال اخیر الگوی برگزاری همایش بهبود پیدا کرده است و در ابتدا افتتاحیه برگزار شد و بعد از آن طرح‌های سیاستی متعددی به دبیرخانه همایش ارسال و ۳۰ مورد آن به مرحله ارائه و داوری رسید.

کمک به بهبود تصمیم سازی و پیگیری اجرای پیشنهادات از سوی اندیشکده اقتصاد مقاومتی

وی افزود: خروجی اولیه این همایش در قالب سند اقدامات راهبردی یک جمعبندی از نشست‌هایی که برگزار شده و علاوه بر آن مطالعات و پژوهش‌های میدانی گروه مالیات اندیشکده است. اندیشکده اقتصاد مقاومتی تلاش کرده است ضمن دقیق کردن مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در کشور، شرایط را برای پیگیری طرح‌های کارشناسی که خروجی این پژوهش‌هاست فراهم نماید.

امینی رعیا ضمن برشمردن ۱۲ اقدام راهبردی پیشنهادی این همایش برای نظام مالیاتی کشور، گفت: امیدواریم سازمان امور مالیاتی و دیگر نهادهای تصمیم گیری و قانونگذاری در کشور ضمن توجه به این اقدامات راهبردی، شرایط را برای بهبود عملکرد نظام مالیاتی کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.