۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۶۴۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

آقازاده رودسری رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با تاکید بر اینکه اشتراکات فرهنگی در دیپلماسی اقتصادی فراموش شده است، گفت: ایران باید در ازای صادرات دانش فنی به پاکستان از این کشور برج و پنبه و دیگر محصولات مورد نیاز خود را وارد کند و به این ترتیب یک تجارت سودآور متقابل با این کشور همسایه شکل دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «جایگاه افغانستان و پاکستان در نقشه تجارت منطقه‌ای کشور»، عصر روز یکشنبه ۵ بهمن با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد. این نشست، پنجمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن تبیین جایگاه افغانستان و پاکستان در تجارت منطقه‌ای کشور، اقدامات انجام شده و مسیر پیش روی تجارت ایران با این دو کشور بررسی شد.

اشتراکات فرهنگی در دیپلماسی اقتصادی فراموش شده است

در این نشست آقازاده رودسری رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و پاکستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران با افغانستان و پاکستان گفت: ما اشتراکات فرهنگی را متاسفانه در دیپلماسی اقتصادی مان فراموش کرده‌ایم. دیپلماسی اقتصادی زیرساخت است زمانی که دیپلماسی فرهنگی داشته باشیم. اشتراکات فرهنگی باعث می‌شود که ورود ما به بازار پاکستان به مراتب راحتتر از دیگر کشورها باشد؛ ولی از این ظرفیت غافل شده ایم.

واردات برنج و پنبه و صادرات دانش فنی؛ تجارت سودآور ایران با پاکستان

وی صادرات دانش فنی را یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری ایران با پاکستان عنوان کرد و افزود: ایران باید در ازای صادرات دانش فنی به پاکستان از این کشور برج و پنبه و دیگر محصولات مورد نیاز خود را وارد کند و به این ترتیب یک تجارت سودآور متقابل با این کشور همسایه شکل دهد.

آقازاده رودسری ادامه داد: تا زمانی که زیرساخت تجارت در پاکستان ایجاد نشود، ما امکان حضور در آن جا نداریم. اگرچه اقداماتی دارد انجام می‌شود و چندین مرکز تجاری در پاکستان در حال راه اندازی است.

انتهای پیام/ هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.