۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۶۰۰۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

اصغر میرزایی دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه هر زمان که ظرفیت واردات سوریه افزایش پیدا کند، ایران می‌تواند سهم بیشتری در کسب بازارهای تجاری این کشور داشته باشد، گفت: البته برای تحقق این هدف باید برنامه‌ریزی صحیحی برای آن داشته باشیم. اما درحال حاضر کمک به توسعه صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست و این سازمان هیچ گونه کمکی در این زمینه به اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه نکرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «توسعه تجارت با کشورهای عراق و سوریه؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن انتقاد از ضعف دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در استفاده از بازار کشورهای عراق و سوریه به ظرفیت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه تجارت با این کشورها پرداخته شد.

حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست

در این نشست اصغر میرزایی دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با اشاره به تاریخچه روابط تجاری کشور سوریه با دیگر کشورهای جهان پیش از وقوع جنگ داخلی، گفت: بیشترین روابط تجاری سوریه تا قبل از شروع جنگ، با کشورهای اتحادیه اروپا بوده است. بررسی روابط تجاری سوریه نشان می‌دهد هر زمان که ظرفیت واردات سوریه افزایش پیدا کند، ایران می‌تواند سهم بیشتری در کسب بازارهای تجاری سوریه داشته باشد؛ البته به شرطی که برنامه مشخصی برای حضور در این بازار داشته باشیم.

وی افرود: این درحالی است که سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی توسعه تجارت هیچ گونه کمکی در توسعه صادرات به سوریه به اتاق بازرگانی ایران و سوریه نکرده است و حتی وظایفی که طبق قانون باید از طرف سازمان توسعه تجارت به اتاق بازرگانی ایران و سوریه تفویض شود نیز  همچنان بدون متولی باقی مانده است.

انتهای پیام/ هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.