۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۶۳۳۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ دسته: پول و بانک، ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

سومین پیش نشست از ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «بنگاه‌داری بانک‌ها؛ تبیین وضعیت موجود، فرصت‌ها و چالش‌ها» روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه برگزار می‌شود. ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «نظام بانکی در خدمت تولید» ۲۹ بهمن ماه سال جاری در سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی، برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه برگزاری پنج همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «نظام بانکی در خدمت تولید» ۲۹ بهمن ماه سال جاری همزمان با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی، شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی و کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با همکاری دیگر نهادها از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی دستگاه‌های دولتی برگزار می شود. دبیرخانه این همایش نیز در مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

۴ محور ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید. در سال جاری موضوع نظام بانکی به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۴ محور در نظر گرفته شده است.

«ظرفیت پول در اقتصاد»، «نقش هدایت اعتبار در رونق تولید»، «جایگاه بانک مرکزی در تقویت تولید» و «عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید»، ۴ محور مذکور است. پیش از برگزاری همایش نیز نشست هایی در هر یک از محورها جهت تدقیق مباحث تشکیل می شود. اولین نشست در این زمینه روز ۲شنبه ۷ بهمن ماه با موضوع «ارزیابی طرح بانکداری مجلس از منظر سیاست پولی» برگزار شد.

سومین پیش نشست از ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

در ادامه، سومین پیش نشست از این همایش با موضوع «بنگاه‌داری بانک‌ها؛ تبیین وضعیت موجود، فرصت‌ها و چالش‌ها» به میزبانی نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

در این نشست، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، علی نصیری‌اقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، فرهاد حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی، محمدجواد شریف‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، علیرضا شریفی رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بانک ملی، مجید شاکری کارشناس اقتصاد حوزه پولی و بانکی و سجاد مخبر مدیرعامل هلدینگ نسیم سلامت (وابسته به بانک پاسارگاد) حضور خواهند داشت و در تاریخ شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ بعد از ظهر برگزار می‌گردد. حضور در این نشست برای کارشناسان، پژوهشگران و عموم علاقه مندان این حوزه با هماهنگی امکانپذیر است.

پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:

گفتنی است مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی به عنوان دبیرخانه ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، از طریق سایت conf.pmecenter.ir و شماره تماس ۷۷۲۴۰۵۸۸-۰۲۱ پاسخگوی متقاضیان برای شرکت در این نشست و پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

کمیته علمی ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

کمیته علمی این همایش را آقایان دکتر نصیری اقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر خاندوزی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، دکتر ندری عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر شریف زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر روحانی مدیرکل دفتر اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس و دکتر درودیان مدرس اقتصادی دانشگاه تهران تشکیل می دهند.

همچنین پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت ایران با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» برگزار گردید.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.