۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۶۲۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ دسته: پول و بانک، ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «نظام بانکی در خدمت تولید» بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از روابط عمومی مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی، در ادامه برگزاری پنج همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «نظام بانکی در خدمت تولید» بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی به عنوان دبیرخانه همایش با همکاری دیگر نهادها از جمله شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی و کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

همایش سالانه اقتصاد مقاومتی هر ساله در بهمن ماه و در ایام مقارن سالگرد تصویب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و طی آن، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

این همایش در هر سال، یک موضوع را محور قرار داده و در قالب نشست های کارشناسی، مقالات سیاستی و تعامل با مسئولین، به آن می پردازد. خروجی های همایش در نهایت به دست مسئولین اجرایی رسیده و جهت اقدام پیگیری می شود.

محورها و زیرمحورهای ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع نظام بانکی در خدمت تولید به شرح زیر است:

ظرفیت پول در اقتصاد

  • ماهیت خلق پول و دلالت‌های اقتصادی-فقهی آن
  • ارزیابی خنثایی پول و نقش پول در رونق اقتصادی
  • اولویت جهت‌دهی به پول در حمایت از تولید

جایگاه بانک مرکزی در تقویت تولید

  • الگوی مطلوب بانکداری مرکزی
  • کارکرد سیاست‌های پولی در حمایت از تولید
  • بررسی تجربه کشورها در نقش‌آفرینی توسعه‌ای بانک مرکزی

عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید

  • آسیب شناسی عملکرد بانک‌ها در تامین مالی تولید
  • بنگاه‌داری بانک‌ها و چالش‌های آن برای تولید
  • بحران بانکی و نقش آن در تضعیف تولید

نقش هدایت اعتبار در رونق تولید

  • ارزیابی تخصیص اعتبارات بانکی و مداخلات اعتباری در کشور و دلالت‌های آن
  • سازوکار هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید و روش‌های نظارت بر آن
  • نقش بانکداری توسعه‌ای و تخصصی در هدایت اعتبارات بانکی

آقایان دکتر نصیری اقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر ندری عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، دکتر خاندوزی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر روحانی مدیرکل دفتر اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس، دکتر درودیان مدرس اقتصاد دانشگاه تهران و دکتر شریف زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، کمیته علمی ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهند.

پوستر همایش در ادامه قابل مشاهده است:

علاقه مندان به ثبت نام، ارسال مقاله و حضور در همایش و اطلاع از جزئیات این رویداد، به سایت conf.pmecenter.ir مراجعه نمایند.

مروری بر پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

پیش از این پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت ایران با موضوع «انرژی؛پیشران اقتصاد ایران» برگزار گردید؛ کمیته علمی این همایش را آقایان دکتر ملکی عضو هیئت علمی دانشگاه شریف، دکتر حقی فام عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر وطن خواه رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مهندس محمد خانی معاون سابق زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس، مهندس سیفی مدیرعامل سابق شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و دکتر کریمی کارشناس ارشد حوزه انرژی تشکیل می دادند.

در مراسم اختتامیه پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی از صاحبان ۸ مقاله برتر ارائه شده به همایش اقتصاد مقاومتی با اهدای جوایزی نفیس تقدیر شد. در این همایش همچنین کتابچه «مسیر انرژی ایران» که در آن به بررسی ۳۳ اقدام راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش انرژی، به همراه پیشنهاد سیاست های کلی نظام پرداخته شده بود، عرضه گردید.

پینوشت:

Sixth Annual conference on Moqavemati economy

انتهای پیام/ ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.