۰۲ آذر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

آستان قدس رضوی چابهار سرخس اقتصاد مقاومتی با توجه به عدم حضور در نشست مرتبط مسئولین و کارشناسان

آستان قدس و قرارگاه خاتم در تکمیل راه آهن چابهار-سرخس مشارکت نمی‌کنند؟

با وجود افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۸.۵ میلیون تن در سال، به دلیل تکمیل نشدن راه آهن چابهار-سرخس، این ظرفیت بدون استفاده باقی مانده است. از نهادهای غی ...

صنایع پتروشیمی، فولاد و خودروسازی از ظرفیت های بندر چابهار است

گسترش فعالیت صنایع در بندر چابهار با تکمیل خط ریلی سرخس

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و بهترین مسیر دسترسی کشورهای حوزه اقیانوس هند به آسیای میانه، قفقاز و شرق اروپا، ظرفیت استقرار صنایع مختل ...

آبزی پروری و شیلات یکی از مزیت های اقتصادی سواحل مکران است

صادرات آبزیان به افغانستان و آسیای میانه از طریق راه‌آهن چابهار-سرخس

یکی از ظرفیت های اقتصادی سواحل مکران و بندر چابهار آبزی پروری و شیلات است. سواحل مکران مستعد پرورش سالانه ۳۰۰ هزار تن ماهی در قفس است و ۲۰ سایت مستعد ...

مبادلات تجاری بین هند و آسیای مرکزی در حال افزایش است

کسب درآمد از تجارت هند و آسیای مرکزی با تکمیل خط چابهار-سرخس

منطقه آسیای مرکزی شامل کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان دومین ذخایر انرژی دنیا را پس از خاورمیانه در اختیار دارد. همچنین ت ...

کشاورزی یکی از ظرفیت های مهم بندر چابهار است

توسعه کشاورزی در سواحل مکران با تکمیل راه آهن چابهار-سرخس

یکی از ظرفیت های مهم بندر چابهار و سواحل مکران، ظرفیت های کشاورزی از جمله تولید محصولات گرمسیری، احداث گلخانه ها، تولید گیاهان دارویی، زعفران، زرشک و ...

تکمیل پروژه های عمرانی با بودجه دولت امکان پذیر نیست

صندوق پروژه و پایه پولی ۲ منبع تامین مالی پروژه های عمرانی

حجم پروژه های عمرانی ناتمام کشور حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است. از آنجا که تامین این حجم از سرمایه از طریق بودجه دولت امکان پذیر نیست، برای تامین ما ...

تجربه ناموفق راه آهن فرودگاه سیدنی استرالیا نشان داد

تقسیم هوشمندانه ریسک بین دولت و بخش خصوصی لازمه قراردادهای PPP

یکی از الزامات مهم قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) تخصیص مناسب ریسک پروژه بین دولت و بخش خصوصی است. در یکی از نمونه های ناموفق، مدیریت نامناسب ریس ...

تامین مالی پروژه های ریلی با بودجه دولت امکان پذیر نیست

BOT تنها راه تامین ۲۸ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه خطوط ریلی

به گفته آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل ریلی ۲۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری مورد نیاز است. از آنجا که تامین این حجم از سرمایه با بودجه دو ...

چشم انداز مبادلات تجاری کشورها از طریق بندر چابهار نشان می‌دهد

سودآوری قابل توجه راه آهن چابهار-سرخس با مشارکت بخش غیردولتی

بر اساس گزارش معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت ۹۶، پیش بینی می شود که در سال های آینده، سالانه ۱۰ میلیون تن کالا بین هند و افغانستان، ...

راه آهن شلمچه بصره با توجه به وعده های جدید مسئولین راه آهن

راه آهن شلمچه-بصره سال ۹۸ راه‌اندازی می شود؟

ساخت راه آهن شلمچه-بصره به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی اتصال ایران به عراق با وجود تفاهم نامه های سال های ۹۰ و ۹۳ بین مسئولین ایران و عراق، هنوز آغاز ن ...