با وجود افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۸.۵ میلیون تن در سال، به دلیل تکمیل نشدن راه آهن چابهار-سرخس، این ظرفیت بدون استفاده باقی مانده است. از نهادهای غی ...
بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و بهترین مسیر دسترسی کشورهای حوزه اقیانوس هند به آسیای میانه، قفقاز و شرق اروپا، ظرفیت استقرار صنایع مختل ...
یکی از ظرفیت های اقتصادی سواحل مکران و بندر چابهار آبزی پروری و شیلات است. سواحل مکران مستعد پرورش سالانه ۳۰۰ هزار تن ماهی در قفس است و ۲۰ سایت مستعد ...
منطقه آسیای مرکزی شامل کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان دومین ذخایر انرژی دنیا را پس از خاورمیانه در اختیار دارد. همچنین ت ...
یکی از ظرفیت های مهم بندر چابهار و سواحل مکران، ظرفیت های کشاورزی از جمله تولید محصولات گرمسیری، احداث گلخانه ها، تولید گیاهان دارویی، زعفران، زرشک و ...
حجم پروژه های عمرانی ناتمام کشور حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است. از آنجا که تامین این حجم از سرمایه از طریق بودجه دولت امکان پذیر نیست، برای تامین ما ...
یکی از الزامات مهم قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) تخصیص مناسب ریسک پروژه بین دولت و بخش خصوصی است. در یکی از نمونه های ناموفق، مدیریت نامناسب ریس ...
به گفته آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل ریلی ۲۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری مورد نیاز است. از آنجا که تامین این حجم از سرمایه با بودجه دو ...
بر اساس گزارش معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت ۹۶، پیش بینی می شود که در سال های آینده، سالانه ۱۰ میلیون تن کالا بین هند و افغانستان، ...
ساخت راه آهن شلمچه-بصره به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی اتصال ایران به عراق با وجود تفاهم نامه های سال های ۹۰ و ۹۳ بین مسئولین ایران و عراق، هنوز آغاز ن ...