۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۸۸۰ ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حجت الاسلام حکیمی‌فر کارشناس فرهنگی با بیان اینکه صداقت و یکرنگی با مردم اولین و مهم‌ترین گام برای کاهش فاصله‌ طبقاتی است، بیان داشت: وقتی دروغگویی مسئولین در جامعه‌ای باب شد، منجر به سلب اعتماد عمومی مردم جامعه خواهد شد.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد در طول چهل سال اخیر، جمهوری اسلامی ایران توانسته است دستاوردهای قابل توجهی در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی بدست آورد. بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که «کاهش قابل توجه فقر و بهبود وضعیت نابرابری اقتصادی» یکی از دستاوردهای مهم کشور در طول دهه های اخیر بوده است.

برخی معتقدند حرکت با شتاب بیشتر در مسیر تحقق لیبرالیسم، راهگشای مشکلات موجود اقتصاد ایران است. اما شواهد نشان می دهد یکی از اولین و غیر قابل اجتناب ترین نتایج تحقق نظام های لیبرال و سرمایه داری در همه کشورهای جهان، افزایش نابرابری اقتصادی و همچنین افزایش شکاف بین طبقه مرفه با دیگر اقشار جامعه بوده است.

فساد اقتصادی توده چرکین نظام مقدس جمهوری اسلامی

حجت الاسلام حکمت حکیمی‌فر کارشناس مسائل فرهنگی استان کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین اظهار داشت: فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی، توده چرکین کشور‌ها است و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود، زلزله ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت آنها است.

وی گفت: این مسئله برای نظامی همچون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیت اجتماعی است، بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظا‌م‌های موجود است.

وی با بیان اینکه برخی از مسوولین از مسیر اصلی انقلاب و اهداف نظام فاصله گرفته و کاملا با مردم جامعه بیگانه شدند، خاطرنشان کرد: صداقت، شفافیت و پرهیز از هر نوع ریاکاری در منظر مردم منجر به کاهش شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین خواهد شد.

صداقت مسئولین با مردم عامل کاهش شکاف طبقاتی

حجت الاسلام حکیمی‌فر با تاکید بر اینکه صداقت و یکرنگی  با مردم اولین و مهمترین گام برای کاهش فاصله‌ طبقاتی است، بیان داشت:  وقتی دروغگویی مسئولین در جامعه ای باب شد، منجر به سلب اعتماد عمومی مردم جامعه خواهد شد.

وی در خصوص مسئله شفافیت اموال مسئولین بیان داشت: توجه به مردم به ویژه دهک‌های پایین، موجب قوت قلب مردم جامعه خواهد شد و فاصله گرفتن تدریجی از مردم و روآوردن به زندگی‌های اشرافی، قطعا منجر به زوال شخص مسئول و طرد او از جامعه منجر خواهد شد.

عدم نظارت جدی دستگاه های دولتی عامل ایجاد شکاف طبقاتی

این کارشناس فرهنگی استان کردستان با بیان اینکه نظارت جدی دستگاه‌ها بر نحوه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی منجر به بهبود عملکرد شرکت ها خواهد شد، عنوان کرد: ولی اگر نظارت جدی دستگاه های دولتی وجود نداشته باشد، واگذاری سهام دولتی شرکت ها منجر به ایجاد شکاف طبقاتی و فقیر شدن اقشار ضعیف جامعه خواهد شد .

حکیمی‌فر در پایان با بیان اینکه اگر دولت نگاه همه جانبه به ظرفیت های اقتصادی هر منطقه داشته باشد، اقتصاد کشور پویا خواهد شد، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه دولتمردان باید به ظرفیت های داخلی باشد و در غیر اینصورت فاسدان و اختلاسگران به اقتصاد جامعه صدمات جدی وارد خواهند کرد.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.