۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۷۷۵ ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ دسته: تولید
۰

میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۲۸ میلیارد تومان برای اشتغالزایی تسهیلات اختصاص داده شد، تصریح کرد: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات، برای بیش از ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد طبق اعلام کمیته امداد امام خمینی با توجه به شرایط اقتصادی کشور، هر ساله بر تعداد مددجویان اضافه می شود. لذا این نهاد بایستی در راستای توانمندسازی خانواده ها، برنامه ریزی مدون نماید. یکی از این برنامه ریزی های مدون، آموزش حرفه خاص به افراد و پرداخت تسهیلات برای اشتغال زایی است.

اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم مطرح شده در کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها است، اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار در کشور، مرکز راهبرد شغلی در استان قم راه اندازی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در این مرکز بعد از شناسایی افراد توانمند تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود، گفت: در سال ۹۷، اعتباری که برای استان قم مصوب و به بانک‌های عامل ابلاغ شد، ۱۹میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بود، که از این میزان اعتبار، ۱۱۸۰نفر به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

پرداخت وام اشتغالزایی به ۹۴۵ نفر در سال گذشته

میرشکار ادامه داد: از این میزان، ۹۴۵ نفر تا پایان اسفند ماه موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی (مجموعا به ارزش ۱۸میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان) شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۴ درصد از کل اعتبار ابلاغی سال گذشته پرداخت شد، بیان داشت: علاوه بر تسهیلاتی که توسط بانک‌های عامل پرداخت شد، ۲۰۴ نفر هم از منابع صندوق قرض الحسنه کمیته امداد جمعا حدود ۲ میلیارد تومان، وام اشتغالزایی دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: همچنین۱۶۱ نفر هم از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی، برای دریافت تسهیلات  معرفی شدند، که حدود ۶میلیارد تومان هم از این طریق وام در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان در سال ۹۷

وی افزود: در سال گذشته به ۱۴۱۵ نفر تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شد، که جمع این مبلغ حدود ۲۸ میلیارد تومان است.

میرشکار با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب استان قم به بانک های عامل ابلاغ شده است، گفت: برای بیش از ۵۰ درصد این تسهیلات متقاضی معرفی شده است، اما متاسفانه هنوز بانک ها پرداخت خود را شروع نکرده اند، که در روند کار مددجویان مشکل ایجاد کرده است.

پیش بینی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵۰۰ نفر در سال جاری

وی تصریح کرد: سرانه وام اشتغال زایی برای هر نفر در سال جاری ۵۰ میلیون تومان است که بایستی روند پرداخت آن تسهیل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در پایان با اشاره به اینکه برای تسهیلات روستایی حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات، برای بیش از ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.