۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۷۵۵ ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

بر اساس صورت مالی سال ۱۳۹۷ حدود ۴۰ درصد از تسهیلات پرداختی بانک پارسیان معوق شده است. همچنین این بانک از محل اختلاف سود سپرده و تسهیلات، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده که ناشی از تسهیلات معوق و پرداخت سود بالا به سپرده هاست.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس صورت های مالی ۹۷ بانک پارسیان، حدود ۴۰ درصد از تسهیلات پرداختی این بانک در دسته سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول قرار دارد.

بر این اساس از حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی این بانک، تنها ۴۸ هزار میلیارد تومان جاری بوده و مابقی غیرجاری است.

بر اساس صورت های مالی بانک پارسیان، این بانک از محل اختلاف سود سپرده و تسهیلات، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است که ناشی از تسهیلات معوق و پرداخت سود بالا به سپرده هاست.

در صورتی که فعالیت بانک با این وضعیت ادامه یابد، شرایط سخت تر خواهد شد و با توجه به اینکه هزینه های چنین عملکرد نامطلوبی در نهایت توسط مردم پرداخت می شود، ضروری است هر چه سریعتر بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم گیری نماید.

لازم به ذکر است که بانک پارسیان در صورت مالی ۹۷ اطلاعات تسهیلات کلان و تسهیلات پرداختی به اشخاص مرتبط را برخلاف رویه بانک مرکزی منتشر نکرده است.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.