۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۲۴۰ ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مهندس تنهایی رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی نوفر با اشاره به اینکه بازاریابی در کشورهای خارجی لازمه گسترش صادرات است، خاطرنشان کرد: در واقع بایستی بازارهای مستعد، رقبا، میزان تعرفه‌های گمرکی کشورهای هدف، راه های ارتباطی، چگونگی بسته بندی محصول و استانداردهای جهانی برای صادرات کالا شناسایی شوند.

به گزازش سمیه بیگدلی خبرنگار استان البرز مسیر اقتصاد این روزها به دلیل وجود تحریم های متعدد در عرصه های مختلف، تولیدکنندگان داخلی به منظور صادرات محصولات خود با چالش های مختلفی روبرو هستند. لذا ضروری است، دولت برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی های مدونی را انجام دهد.

لزوم فعالیت تولیدکنندگان در بازارهای بین المللی

خانم نیره تنهایی رئیس هیأت مدیره شرکت بازرگانی نوفر در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مسئله افزایش نرخ ارز گفت: اقتصاد ایران با یکسری تغییرات مواجه است که این تغییرات در کنار معایب، محاسنی را نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: اگر یک فعال اقتصادی با استفاده از نظر مشاورین خبره اقتصادی، موضع گیری درستی داشته باشد، حتی در چنین شرایط اقتصادی توانایی ادامه فعالیت دارد.

این تولیدکننده با بیان اینکه کارشناسان بسیاری در شرایط نوسانات ارزی به فعالان اقتصادی پیشنهاد داده اند که به دلار تولید نکنید، ولی به دلار فروش داشته باشید، ادامه داد: افزایش نرخ ارز برای تولیدکنندگانی که در بازارهای خارجی فعال هستند نه تنها مشکل ساز نیست بلکه یک حسن است.

بازاریابی صادراتی تولیدکنندگان را از ورشکستگی نجات می دهد

این کارشناس بازرگانی با اشاره به اینکه بازاریابی در کشورهای خارجی لازمه گسترش صادرات است، خاطرنشان کرد: در واقع بایستی بازارهای مستعد، رقبا، میزان تعرفه‌های گمرکی کشورهای هدف، راه های ارتباطی، چگونگی بسته بندی محصول و استانداردهای جهانی برای صادرات کالا شناسایی شوند.

وی افزود: در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی، زمانیکه یک واحد تولیدی شروع به فعالیت می کند، بازارهای بین المللی برای فروش محصولاتش، را شناسایی می کند و با این روش محصولات شرکت های معروفی همچون اپل در بسیاری از کشورهای دنیا به فروش می رسد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه گسترش صادرات، تولیدکنندگان را از ورشکستگی نجات می‌دهد، یادآور شد: عدم استفاده از بازاریاب های داخلی و صادراتی، واحدهای تولیدی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. در چنین شرایطی، با بروز نوسانات ارزی واحدهای تولیدی در معرض ورشکستگی قرار می گیرند.

نیمی از محصولات وارداتی کشور دارای مشابه داخلی است

این صادرکننده با بیان اینکه نیمی از محصولات وارداتی کشور دارای مشابه داخلی است، افزود: این اقدامات غیرهوشمندانه صدمات جدی را به واحدهای تولیدی وارد می کند.

تنهایی با اشاره به اینکه برای گسترش صادرات بایستی اقدامات اولویت دار بسیاری در بخش بازرگانی انجام داد، گفت: هر کشوری نیاز به واردات برخی محصولات دارد و این امر اجتناب ناپذیر است، اما نباید به واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد و یا امکان تولید آنها از طریق مهندسی معکوس وجود دارد، مجوز داده شود.

این کارآفرین استان البرز در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آینده صادرات ایران گفت: تولید کنندگان داخلی بعداز اینکه در بازار داخلی دچار مشکل می شوند، به فکر صادرات و بازارهای بین المللی می افتند، در صورتیکه بایستی توسعه صادرات همواره در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.