۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۳۶۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ دسته: تولید
۰

ندیمی مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه از مشکلات فعلی تولیدکنندگان است، تصریح کرد: برای حفظ مشتری و تداوم صادرات، باید دغدغه تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان حل شود.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد این روزها به دلیل وجود تحریم های متعدد در عرصه های مختلف، تولیدکنندگان داخلی به منظور صادرات محصولات خود و همچنین واردات مواد اولیه با چالش های مختلفی روبرو هستند. لذا ضروری است، دولت برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی های مدونی را انجام دهد.

مسائل دیپلماسی و بین الملل از مشکلات صادرات است

ابوذر ندیمی مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به موانع و مشکلات تولیدکنندگان، اظهار کرد: اولین چالش واحدهای تولیدی فولاد مسئله دیپلماسی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مسئله تحریم و تفاهمات بین‌الملل مشکل فعلی واحدهای تولیدی است، اضافه کرد: بخش بین الملل با قوائدی کار می کند، که ممکن است این قوائد و قوانین مورد پسند ما نباشد، اما عامل مهم و تعیین کننده در مسئله صادرات است.

مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا با اشاره به مشکلات جذب سرمایه‌گذار خارجی، گفت: یکی از راه های افزایش صادرات در دنیا مشارکت است؛ این که تولیدکننده ای بتواند بدون تعامل با تولیدکنندگان مطرح دنیا عملکرد مناسبی داشته باشد، امری دشوار است.

کالاهای داخلی از رقابت پذیری مناسب در بازارهای صادراتی برخوردار نیستند

وی با بیان اینکه قانون حمایت از مصرف کننده و نظام صنفی به درستی اجرا نمی شود، تصریح کرد: عدم اجرای قوانین مذکور منجر به این شده که برخی کالاهای داخلی از کیفیت مناسب برخوردار نباشند.

ندیمی با اشاره به روابط بانکی بیمه ای، ابراز کرد: بخش عمده ای از مشکلات صادرات به بحث بانکی بیمه ای بالاخص در خصوص بیمه کالایی که از طریق کشتی حمل می شود، بر می گردد.

تأمین آسان مواد اولیه تولید منجر به بهبود صادرات می‌شود

وی دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید را از مشکلات دیگر واحدهای تولیدی دانست و عنوان کرد: برای حفظ مشتری و تداوم صادرات، باید دغدغه تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان حل شود.

مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا با بیان اینکه تولیدات داخلی بایستی از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، گفت: موانع داخلی صادرات قابل چشم پوشی نیست و بایستی چالش های بیمه ای، بانکی، گمرکی و نظارتی صادرکنندگان مرتفع شود.

وی در پایان تاکید کرد:  این چالش ها، منجر به کاهش صادرات خواهد شد و بایستی دولت برنامه ریزی جدی برای حل آنها را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.