۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۰۱۵ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ دسته: تولید
۰

منتظری مسئول تعاونی های مرغ تخم گذار استان کرمانشاه با انتقاد از عملکرد مسئولین استان کرمانشاه فقدان سرمایه در گردش را مشکل اصلی تولید دانست و گفت: با توجه به جلسات مکرری که با تولیدکنندگان و اساتید دانشگاهی داشته ایم؛ ۵۲ عارضه در ‏بخش تولید واحد های گوشتی شناسایی شده است.

به گزارش امید کرم الهی خبرنگار استان کرمانشاه مسیر اقتصاد  بسیاری از واحدهای تولیدی دام و طیور بعد از شروع تحریم ها در سال ۹۳ با مشکلات عدیده ای مواجه شدند و از باز پرداخت وام های بانکی خود عاجز گشتند، تا جایی که بسیاری از این واحدها در معرض تعطیلی قرار گرفتند.

هم اکنون چالش اصلی این واحدهای تولیدی سرمایه در گردش است و در صورت حل این معضل، زمینه اشتغال بسیاری از افراد فراهم خواهد شد.

سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای تولیدی 

خشایار منتظری رئیس تعاونی های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه مشکل عمده واحدهای تولیدی دام و طیور ‏طی چند سال اخیر نبود سرمایه است، اظهار داشت:‏ اکثر واحدهای تولیدی گرفتار مشکلاتی شده اند که خارج از مدیریت آن ها بوده ‏است.

وی با بیان اینکه بنابه دلایلی مانند تعیین سیاست های غیر فنی و غیرکارشناسی توسط متولیان این بخش و بیماری، واحدهای تولیدی به این وضع افتاده اند، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که ‏نهادهای دامی مورد نیاز را با ارز ۴۲۰۰ تامین شده است. با این وجود، این نهاده های مورد نیاز با قیمت ۵۰۰۰ تومان به دست تولید کننده می رسد.

مسئول تعاونی های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه ادامه داد: واسطه گری و عدم برنامه ریزی منجر شده تا نهاده های تولید با قیمت بالا به دست تولیدکنندگان برسد.

شناسایی ۵۲ عارضه واحدهای تولیدی دام و طیور

این فعال اقتصادی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولیدکنندگان برای حل مشکلات خود دست به کار شده اند، تصریح کرد: جلسات متعددی با حضور تولیدکنندگان و صاحبنظران دانشگاهی برگزار شد. نتیجه این جلسات شناسایی ۵۲ عارضه در بخش تولید واحد های گوشتی بود.

منتظری عدم استفاده از تولیدکنندگان در تصمیم گیری ها کلان را یکی از این ۵۲ عارضه دانست و گفت: مکانیزه نکردن واحدهای تولیدی چالش دیگری است که اکثر این واحدها با آن دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس تعاونی های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه نبود صنایع جانبی را از دیگر مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: نبود صنایع جانبی در استان کرمانشاه موجب شده که تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را با هزینه های اضافی از سایر استان ها تأمین کنند.

منتظری با اشاره به اینکه تعطیلی واحدهای تولیدکننده مواد اولیه منجر به آسیب به سایر زنجیره های تولید می شود، گفت: حمایت از تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز واحدهای دام و طیور بایستی در دستور کار دولت قرار گیرد.

مسئول تعاونی های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه با بیان اینکه صادرات و واردات غیر اصولی از مشکلات دیگر تولیدکنندگان است، گفت: اگر دولتمردان اهتمامی که برای واردات کالا خرج می کنند، صرف تولید داخلی می کردند، دام و طیور داخلی با قیمت ارزان تر و کیفیت بهتر به دست مصرف کنندگان می رسید.

منتظری در پایان با بیان اینکه با هدف حذف واسطه گری طرح های هوشمندانه ای با عنوان طرح «تولید به مصرف» آماده شده است، تصریح کرد: طرح مذکور که در آن حلقه های مفقوده و درآمدهای پنهان مشخص شده است، به مسئولین ارائه کرده ایم.

انتهایی پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.