۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۲۶۳ ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ دسته: پول و بانک
۰

رئیس ثبات مالی نیوزیلند با بیان اینکه اگر شبکه بانکی در خدمت بخش واقعی اقتصاد قرار گیرد، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود گفت: ولی اگر شبکه بانکی از مسیر توسعه‌ای خود خارج شود اثرات زیانباری بر اقتصاد کشور خواهد داشت. به همین منظور بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرده است که قصد دارد نظارت بر شبکه بانکی را تشدید نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد Geoff Bascand که رئیس ثبات مالی در نیوزیلند است گفت: بانک مرکزی نظارت خود بر موسسات مالی را تشدید می‌نماید. ثبات مالی برای نیوزلندی‌ها بسیار مهم است. با توجه به اینکه در کشورهای در حال توسعه بازارهای مالی پیشرفت و توسعه لازم را ندارند، در این کشورها شبکه بانکی از اهمیت زیادی برخوردار است و این کشورها بانک محور هستند.

اگر بتوان با نظارت دقیق، شبکه بانکی را در مسیر توسعه کشور قرار داد می‌توان به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافت. ولی اگر در صورت عدم نظارت صحیح شبکه بانکی از مسیر اصلی خود خارج شود و در اختیار بخش واقعی اقتصاد قرار نگیرد، اثرات زیانباری برای اقتصاد کشور دارد. به همین دلیل باید نظارت بر شبکه بانکی و موسسات مالی را تقویت کرد.

به همین منظور و در راستای بهبود ساختار نظارتی، ابتدا باید ضعف‌ها و مشکلات ساختاری و قانونی موجود در بخش پولی و بانکی به درستی شناسایی شوند و در گام بعدی در جهت بهبود وضعیت به اصلاح این ضعف‌ها  پرداخته شود.

کنترل مناسب انواع ریسک‌های بخش مالی

Geoff Bascand در این خصوص گفت: نقش ما نظارت بر تحولات در سیستم مالی و افزایش انعطاف‌پذیری آن با تنظیم الزامات قانونی مناسب است. با توجه به اینکه تنوع محصولات در بخش مالی زیاد شده، در نتیجه انواع ریسک‌های در انتظار بخش مالی نیز افزایش یافته است. باید با تنظیم قوانین کارا و استفاده از ابزارهای مناسب بتوان این ریسک‌ها را کنترل کرد.

استفاده از ابزارها و روش‌های نوین در نظارت بر شبکه بانکی

وی افزود: یکی از برنامه‌های مورد توجه بانک مرکزی نیوزیلند، استفاده از ابزارها و روش‌های نظارتی نوین در نظارت بر شبکه بانکی است. در این اصلاحات مجموعه‌ای از ابزارهای نوین را بررسی کرده و آن‌هایی را که با شرایط پولی و بانکی کشور تطابق بیشتری دارد برای نظارت بر شبکه بانکی انتخاب می‌نماییم.

منبع: yon.ir/pm3Tj

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.