۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۹۲۶۰ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ دسته: انرژی
۰

امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص طرح پیشنهادی وزارت نیرو به منظور اصلاح تعرفه برق در سال جاری گفت: میزان مصرف برق در ایام گرم سال در مناطق جنوبی کشور با تهران برابر نیست و هر منطقه باید الگوی مصرف مخصوص به خود را داشته باشد. چنانچه مبنای انتخاب الگوی مصرف برق، مصرف ۸۰ درصد مشترکین هر منطقه باشد، نگرانی از افزایش فشار اقتصادی به عموم مردم برطرف خواهد شد.

سلام امینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون انرژی مجلس با نمایندگان وزارت نیرو، در ارتباط با ابلاغ تعرفه‌های جدید برق خانگی بیان کرد: بنا بود پیشنهاد وزارت نیرو به کمیسیون آورده شود تا مورد بررسی قرار بگیرد و جمع‌بندی شود و سپس اعلان عمومی آن صورت پذیرد.

اصلاح الگوهای مصرف مناطق اقلیمی درخواست مجلس از وزارت نیرو

امینی افزود: نسبت به موضوع افزایش تعرفه پرمصرف‌ها نظرات مثبت وجود دارد. همچنین پرمصرف و خوش‌مصرف نباید تعرفه یکسان داشته باشند.

این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: نمایندگان با افزایش ۱۶ درصدی تعرفه پرمصرف‌ها مخالفتی ندارند. بلکه موضوع، الگوهای مصرف مناطق اقلیمی مختلف است که در حال حاضر یک عدد ثابت و غیردقیق هستند.

میزان مصرف ۸۰ درصد مشترکین باید مبنای الگوی مصرف برق باشد

وی افزود: میزان مصرف برق در ایام گرم سال در مناطق جنوبی کشور با تهران برابر نیست و هر منطقه باید الگوی مخصوص به خود را داشته باشد. چنانچه مبنای انتخاب الگوی مصرف برق، مصرف ۸۰ درصد مشترکین آن منطقه باشد، نگرانی از افزایش فشار اقتصادی به عموم مردم برطرف خواهد شد.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که الگوی مصرف مناطق بر مبنای مصرف ۸۰ درصد مشترکین هر منطقه تعیین شود، همین تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۳۹۸ قابل اجرا خواهد بود. این مساله تنها نیاز به تصمیم‌گیری صحیح و به موقع دارد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.