۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۹۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

هویت بین المللی بخشیدن دولت به شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی و تخصیص فضایی ثابت جهت تبادل نظرات و رفع مشکلاتی از قبیل هماهنگی و برقراری ارتباط با سازمان ها و یا نمایندگان امور اقتصادی سفارت ها در ایران، یکی از پیشنهاداتی است که در جهت تسهیل تجاری سازی محصولات دانش بنیان می توان از آن استفاده نمود.

خانم زینب گلشاهی کریم از خوانندگان مسیر اقتصاد در اظهار نظری کامل در خصوص تجاری سازی که بر روی یادداشت “چرا شرکت های دانش بنیان نمی توانند محصولات خود را به فروش برسانند” ارائه نمود، به نکات زیر اشاره کرد:

با توجه به اینکه در سال اخیر شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی موفق به اخذ برند دانش بنیانی هرچند با شرایطی خاص شده اند، طبق نظرات ارزشمند شما و تجربه بنده در شرکت ارائه دهنده خدمات تجاری سازی، باید چندین نکته را در رأس کار قرار داد:

١- استفاده از تجارب و نحوه برقراری ارتباط در بازارسازی محصولات جدید و فراهم نمودن بستر مناسبی در حجم تقاضای پاسخ داده نشده بازار داخل و خارج، کار مهمی جهت معرفی و نهادینه نمودن ارزش محصول یا خدمات شرکت دانش بنیان نوپاست. لذا وجود ظرفیت خالی آموزش و ترویج شرکت های تجاری سازی و الزام به طی نمودن دوره های مربوطه در نهاد ریاست جمهوری، اولین گام تایید شرکت های تجاری سازی است. و در حال حاضر به دلیل اکتفا بر تجارب سنتی تاکیدی بر این مورد وجود ندارد.

٢- ایجاد فضایی جهت سهولت برقرای ارتباط با کشور های موافق و همراه توسط پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و صدور مجوز جهت عقد تفاهم نامه تجاری سازی فیمابین که منجر به گسترش ارتباطات، شناخت بازار کشور های خارج و تبلیغ بازار داخل و بررسی نیاز های مربوط در کمترین زمان و…می باشد.

٣- تخصیص بودجه در صندوق نوآوری نهاد ریاست جمهوری جهت ترویج دانش فنی (محصول/خدمات بدیع) منحصر به فرد شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های جهانی.

۴- تدوین آیین نامه اجرایی در پروتکل و هدفمندی در یکپارچه سازی با توجه به چشم انداز و برنامه راهبردی شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای ارائه دهنده خدمات تجاری سازی در راستای اهداف و ارزش های مد نظر مقام معظم رهبری که غایت آن در راستای تحقق سند چشم انداز کشور می باشد.

۵- تشکیل و یا تصحیح تیم کارگروه ارزیابی جدید با هدف شناسایی و بررسی شرکت ها از جمله شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی و نهایتا تجمیع نیازهای تاثیرگذار در عملکرد اجرایی و تدوین دوره های آموزشی داخل و یا خارج از کشور و تربیت اصولی و نهایتا سعی در هم گام شدن با دانش تجاری روز دنیا.

۶- تدوین تبصره های تاثیرگذار از جمله عفو مالیاتی در خرید و یا ترویج کالاهای دانش بنیان داخلی در داخل و خارج از کشور.

٧- برگزاری نمایشگاه کلیه کالاهای دانش بنیان نوپا در خارج از کشور توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی برای صنایع مرتبط.

٨- هویت بین المللی بخشیدن دولت به شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی و تخصیص فضایی ثابت جهت تبادل نظرات و رفع مشکلاتی از قبیل هماهنگی و برقراری ارتباط با سازمان ها و یا نمایندگان امور اقتصادی سفارت ها در ایران.

٩- ملزم نمودن شرکتها و یا آموزش شرکت ها جهت تدوین برنامه استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت که با استناد بر آن بتوان پس از شناخت درست از بازار داخل و خارج و اهداف کسب و کارهای بین المللی پیوسته و بدون افول چرخه عمر محصول و یا خدمات، تداوم رشد را حفظ نمود.

و بسیاری موارد دیگر این چنینی که جزء اصول پایه ای تشکیل شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان نو پا می باشد.

راهکارهای بسیاری در این زمینه با استفاده از برگزاری نشست بین شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی محقق خواهد شد. و مسائل کثیری در این باب وجود دارد. لذا بنده به نگارش نکاتی کلی در این زمینه جهت تبادل نظر با شما بسنده نمودم.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.