۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۷۹۲ ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ دسته: کشاورزی
۰

اسدی رئیس تشکل های کشاورزی با انتقاد از طرح برخی از نمایندگان مجلس برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: با تشکیل این وزارتخانه دستاوردهای کشاورزان در سال های گذشته به صورت کامل از بین خواهد رفت. به همین منظور نیاز است تا نمایندگان مجلس برای جلوگیری از به حاشیه رانده شدن تولید داخلی در سال رونق تولید، طرح تشکیل وزارت بازرگانی را از دستور کار خود خارج کنند.

مسعود اسدی رئیس تشکل های کشاورزی در گفتگو با مسیر اقتصاد با انتقاد از طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال رونق تولید باید در کنار کشاورزان باشد.

این کارشناس کشاورزی اعلام کرد: متاسفانه در سال رونق تولید برخی از مسئولین به جای پیروی از بینش عمیق رهبر معظم انقلاب درصدد اقدامات دیگری هستند که این قبیل اقدامات برای کشاورزان جای سئوال دارد.

وی اظهار داشت: با تشکیل وزارت بازرگانی دستاوردهای کشاورزان در سال های گذشته از بین خواهد رفت و زمینه افزایش واردات در سال رونق تولید را فراهم خواهد کرد.

اهمیت دستاوردهای ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی

اسدی با اشاره به ثمرات ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صمت و جهاد کشاورزی گفت: با اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی و حذف وزارت بازرگانی، شرایط برای تولیدکنندگان داخلی برای عرضه محصولات خود مهیا شد.

این کارشناس کشاورزی خاطر نشان کرد: علیرغم آنکه این قانون طی سال های اخیر به درستی از سوی دولت اجرایی نشد اما به لحاظ آماری دستاوردهای مناسبی در بخش کشاورزی به دنبال داشت.

وی افزود: اجرای کامل قانون تمرکز از طریق اعطای کامل اختیارات تنظیم بازار محصولات اساسی به وزارت جهاد کشاورزی باعث موفقیت های چشم گیری در حوزه کشاورزی در سال های آینده خواهد شد.

لزوم مخالفت مجلس با طرح تشکیل وزارت بازرگانی در سال رونق تولید

رئیس تشکل های کشاورزی با انتقاد از طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل مجدد این وزارتخانه و لغو قانون تمرکز ظلم به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در سال رونق تولید خواهد بود.

اسدی اظهار داشت: نمایندگان مجلس به جای پیگیری طرح هایی که باعث به حاشیه راندن تولیدات داخلی می شود باید به دنبال تکمیل ادغام وزارت بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی و اصلاح سیاست هایی باشند که به ضرر تولیدات داخلی است. انتظار جامعه کشاورزی در شرایط کنونی از نمایندگان مجلس پیگیری مطالبات به حق آنان و نظارت بر اجرای صحیح قوانین از سوی دولت است.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی ناشی از نگاه موقتی دولت برای حل مشکلات معیشتی با واردات

اسدی همچنین در خصوص اثرات تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: با توجه به بینش سیاسی برخی از دولتمردان تشکیل این وزارتخانه صرفا تلاشی بی فرجام برای حل مشکلات معیشتی مردم با واردات است.

این کارشناس کشاورزی افزود: چنین نگاه های مقطعی به مشکلات اقتصادی کشور، متاسفانه در دولت و مجلس کنونی بسیار زیاد شده است و نباید با تصمیمات شتابزده تولید را قربانی کرد.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.