۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۶۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ دسته: کشاورزی
۱

اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درخصوص افزایش منابع خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده گفت: منابع حاصل از حذف یارانه فروش آرد صنف و صنعت به حساب خرید تضمینی گندم اضافه شده است. بنابراین انتظار می رود شورای اقتصاد با توجه به افزایش منابع خرید تضمینی، قیمت این محصول را افزایش دهد.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص افزایش منابع خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه ۱۳۹۸ توضیحات تکمیلی ارائه داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تولید و خرید تضمینی گندم در سال های اخیر گفت: مجلس برای حفظ وضعیت خودکفایی در تولید گندم اقدام به افزایش بودجه خرید تضمینی گندم کرد. نمایندگان مجلس با حذف یارانه فروش آرد صنف و صنعت در بودجه سال آینده، منابع آزاد شده از این بخش را به یارانه خرید تضمینی گندم اضافه کردند.

افزایش منابع مالی با هدف بهبود پرداخت مطالبات کشاورزان و افزایش قیمت گندم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هدف از این اقدام نمایندگان مجلس را بهبود وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده عنوان کرد.

اکبری خاطر نشان کرد: با افزایش منابع خرید تضمینی گندم در بودجه سال ۹۸ این فرصت برای دولت مهیا شد تا قیمت گندم را متناسب با هزینه های تولید افزایش دهد. پیشنهادات مختلفی از سوی کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس برای قیمت گندم در سال آینده ارائه شده بود اما تعیین قیمت نهایی گندم بر عهده شورای اقتصاد است.

لزوم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با منابع جدید بودجه

عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص لزوم افزایش قیمت گندم برای سال زراعی آینده نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید قیمتی مناسب با هزینه های تولید این محصول در شورای اقتصاد تعیین و تصویب شود. کمیسیون کشاورزی مجلس بارها برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در مجلس تلاش کرد و توانست قیمت خرید تضمینی این محصول را از ۱۴۷۰ تومان به ۱۶۰۰ تومان افزایش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: شورای اقتصاد با توجه به افزایش منابع خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده، قیمت این محصول را متناسب با هزینه های تولید افزایش دهد.

انتهای پیام/ تولید گندم

  1. در جمله آخر باید می گفتند متناسب با هزینه های تولید و هزینه های مصرف خانوار افزایش دهد.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.