۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۱۶۹۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

محمد صادق کریمی، نماینده کمیته علمی پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: هدف این همایش پیگیری مباحث راهبردی اقتصاد کشور است که مغفول مانده اند. این همایش پنج موضوع محوری «توسعه پتروپالایشگاه ها در کشور»، «ایجاد نهاد تنظیم گر بخش انرژی»، «تأمین مالی مردمی پروژه های کلان انرژی»، «تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی در صنعت برق» و «توسعه تجارت منطقه ای گاز» را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر محمد صادق کریمی، نماینده کمیته علمی پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در ابتدای این همایش که از صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است، در رابطه با چارچوب همایش گفت: پنج موضوع محوری این همایش «توسعه پتروپالایشگاه ها در کشور»، «ایجاد نهاد تنظیم گر بخش انرژی»، «تأمین مالی مردمی پروژه های کلان انرژی»، «تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی در صنعت برق» و «توسعه تجارت منطقه ای گاز» است.

همایش امسال ۵ محور اساسی دارد

کریمی گفت: در هر کدام از موضوعات گفته شده نیز یک مسئله محوری به عنوان بحث اصلی است که مقالاتی نیز در رابطه با آن ها داده شده است.

نماینده کمیته علمی پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در فرآیند دریافت مقالات بر علمی بودن، به معنی آکادمیک تأکید آنچنانی نشده است؛ بلکه هدف ارائه راهکار عملی در قالب گزارش های سیاستی برای حل مسائل مطرح شده است.

مقالات سیاستی امسال دارای ویژگی راهکار عملی هستند

وی افزود: در همین زمینه یک امتیازی برای مقالات گذاشته شده است که یک بند پیشنهادی در قالب آن ها داده شود که مثلاً اگر پیشنهاد داده شده قرار است در دولت یا مجلس به تصویب برسد، بند قانونی آن باید به چه شکلی باشد.

کریمی گفت: در فرآیند داوری، گزارش های ارسال شده توسط اعضای هیئت علمی همایش مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت هم کیفیت نهایی مقالات مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت از میان مقالات ارسال شده، ۸ مقاله به عنوان منتخب انتخاب شده است که نکات کیفی گفته شده را شامل می شدند.

کریمی گفت: قبل از همایش نیز پیش نشست هایی برگزار شده است که این پیش نشست ها هر کدام یکی از محورهای همایش را شامل شده است.

هدف همایش پیگیری و ترویج مسائل مغفول مانده اقتصاد مقاومتی است

وی افزود: در این پیش نشست ها در اصل یک بارش فکری درباره موضوع اتفاق افتاده است که در ادامه در پنل های تخصصی همایش چکیده از پیش نشست ها ارائه و سپس به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

کریمی ادامه داد: در این همایش از دو کتاب رونمایی می شود که کتاب اول مربوط به مسیر انرژی ایران که ۳۳ اقدام را در قالب ۶ دسته بندی مشخص پیشنهاد داده است که به دستگاه های گفته شود که چه اقدامی در زمینه حل این مسائل انجام شود.

وی افزود: در کتاب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز برای تقویت ستاد ابتدا یک آسیب شناسی شده است و سپس پیشنهاداتی داده شده است.

کریمی گفت: در اصل هدف این است که این مسائل جمع آوری و پیگیری شود و نقطه آغازی برای پیگیری این مباحث شود و در ادامه موضوعات راهبردی که مغفول مانده، پیگیری و ترویج شود که از اهداف مجموعه همایش است و نهایتاً در مطالبه و مطرح شدن موضوعات دیده خواهد شد.

انتهای پیام/ پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.