۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۸۶۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

مهندس مهذب ترابی مدیرعامل قدس نیرو در نشست «بررسی چالش های اقتصاد صنعت برق» گفت: نظام تعرفه گذاری در صنعت برق باید مشترکان پرمصرف را به صورت کارشناسی بازتعریف و تعرفه ها را هوشمندانه اجرا نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد مهندس مهذب ترابی، مدیرعامل قدس نیرو، در نشست «بررسی چالش های اقتصاد صنعت برق» که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، با اشاره به ساختار تعرفه گذاری در این صنعت گفت: افزایش تعرفه به تنهایی راه حل نیست و باید اجرای آن به صورت صحیح باشد.

این نشست توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی در چارچوب یکی از پیش نشست های پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به افزایش قیمت سوخت در دوره های گذشته گفت: باید در نظر بگیریم که هدفمندی یارانه ها ایده بسیار خوبی بود اما مجری آن درست عمل نکرد.

اجرای نظام تعرفه ای هوشمند با تعریف درست مشترکین پرمصرف

مهندس مهذب ترابی در ادامه تاکید کرد: برای اعمال تعرفه های خاص در صنعت برق باید مشترک پرمصرف به صورت کارشناسی تعریف شود و بر اساس آن مدلی ارائه شود که بازفروش برق به مشترکان با نرخ های عادلانه اجرا شود.

مدیرعامل قدس نیرو با تاکید بر اینکه نظام تعرفه ای باید به صورت هوشمند اجرا شود، تصریح کرد: مدل مالی و رفتاری نظام تعرفه ای هوشمند سه سال قبل به مسئولان ارائه شد که بر اساس آن ساختاری تعریف می شود که در صورت افزایش تعرفه برق، بازده آن پس از یک دوره قابل رصد باشد.

بخش کشاورزی با بالاترین رشد مصرف برق

وی با اشاره به اینکه بالاترین رشد مصرف برق در کشور در بخش کشاورزی ایجاد شده است، تاکید کرد: تعرفه های برق باید بر اساس الگوی مصرف مشترکان و به صورت نسبی اعمال شود.

مهذب ترابی در ادامه با تاکید بر استفاده بهینه از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲ هزار روستای بهره مند از برق در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۲۵ درصد آن ها شبکه فرسوده دارند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد که باید ساختار بنگاه داری در بخش توزیع برق روشن و شفاف شود تا سیاستگذاری در این بخش اجرایی شود.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.