۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۵۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

روز گذشته نشست «بررسی موانع پیش روی توسعه صادرات و ترانزیت گاز در کشور و راهکارهای رفع آن» به عنوان اولین نشست تخصصی از پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با حضور جمعی از اساتید، صاحب نظران و فعالان این حوزه، در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد. پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «بررسی موانع پیش روی توسعه صادرات و ترانزیت گاز در کشور و راهکارهای رفع آن»، روز گذشته با حضور جمعی از اساتید، صاحبنظران و فعالان این حوزه در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

در  این نشست که توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از پیش نشست های پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار گردید، صاحبنظران ذیل حضور داشتند:

  • دکتر ملکی عضو هیات علمی دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات علمی همایش
  • دکتر حاجیانی معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری
  • دکتر عادلی دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز
  • دکتر نرسی قربان عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران
  • دکتر باقری مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه
  • دکتر عرشی مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت
  • دکتر وطن خواه معاون انرژی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری
  • دکتر کریمی کارشناس سیستم های انرژی

نقش گاز در افق تعاملات تجاری و سیاسی منطقه ای و بین المللی، دلایل عدم توسعه صنعت گاز در کشور،راهکارهای پیش روی توسعه صنعت گاز در شرایط تحریم، گاز به عنوان مولفه اقتصادی و امنیتی، چشم انداز جهانی گاز در افق ۲۰۴۰ واستراتژی دیپلماسی انرژی برای توسعه صنعت گاز از مهمترین مباحثی بود که در این جلسه مطرح گردید.

پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» برگزار خواهد شد. به منظور برگزاری بهتر این همایش، در طول هفته جاری و آینده، سلسله نشست هایی با موضوع محورهای اصلی همایش برگزار می شود. جلسه روز گذشته اولین نشست در این زمینه بود که با موضوع «بررسی موانع پیش روی توسعه صادرات و ترانزیت گاز» برگزار گردید.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.