۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۸۶۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ دسته: یادداشت‌های شما
۲

این یادداشت توسط مخاطبان مسیر اقتصاد تهیه شده و لزوما مورد تایید این پایگاه خبری تحلیلی نیست.

درسال های گذشته مشکلات اقتصادی دامن گیر کشور شد. گرچه مردم از وضعیت موجود مکدر هستند، اما هیچ گاه این باعث فراموشی آرمان های انقلاب اسلامی نشده است.

از یک طرف معاند نیوزها درصدد تفرقه افکنی بین مردم و انقلاب هستند و از طرفی دیگر سهل انگاری و بی توجهی تعداد اندکی از مسئولین باعث شده مردم نسبت به آینده ایران احساس نگرانی کنند.

اقتصاد ایران چشم انداز و آینده روشنی دارد

از زمان انقلاب تاکنون کشور دچار فراز و نشیب های فراوانی بوده است، ولی مردم فهیم ایران با تمیز دادن دشمن توانسته اند دست آنها را رو کنند و روز به روز احساس وابستگی بیشتری نسبت به انقلاب اسلامی داشته باشند و نمونه های آن هم تجمعات انقلابی در روزهای مهم و مبارکی همچون ۲۲ بهمن های گذشته و پیش رو بوده و هست.

دشمن می خواهد از هر طریقی همچون رسانه های تصویری، ماهواره ها و فضای مجازی و همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی وارد شده و فضای کشور را متشنج کند.

بیان نرخ های متعدد تورم کذایی برای ملتهب نشان دادن اقتصاد کشور

یکی از شاخص های که دشمنان همیشه دنبال بیان وارونه آن به جهت بازی با افکار عمومی هستند نرخ تورم است که همه مردم می دانند دروغ های دشمن شاخ و دم ندارد.

اکثر اوقات در رسانه های معاند دیده و شنیده می شود که نرخ های تورم ۱۰۰ ، ۲۰۰ و یا حتی بیشتر از این نرخ ها بیان می شود که اشتباه و دروغ محض است. همه این موارد بر اساس روش های غیر علمی، غیر تطبیقی با اقتصاد ایران و گاها با استفاده از شاخص چند کالا بیان می شود که کاملا اشتباه است.

نرخ تورم در کشور بر اساس اطلاعات ۴۷۰ قلم کالا و خدمت توسط مرکز آمار ایران محاسبه می شود که در حال حاضر بر اساس سال پایه ۱۳۹۵ در دی ماه سال جاری ۲۰/۶ درصد است.

در بین افرادی که همیشه نسبت به اداره اقتصادی کشور در همه دوران ها گله مند بوده اند، دلالان و سوداگران هستند که با دریافت کوچکترین سیگنالی به بازارهای غیرمولد هجوم آورده و ضمن حرکت سرمایه های خود به سمت بازارهایی همچون طلا، سکه و ارز و یا خرید مسکن به جهت منتفع شدن از فروش آن در آینده، وضعیت اقتصادی کشور را دچار مشکلاتی می کنند. اما برعکس دلسوزان کشور و انقلاب با دامن نزدن به این گونه مسائل در صدد کمک به کشور هستند.

از آنجا که عامل اصلی تورم بالا و بی ثباتی، حجم پول در اقتصاد است، بنابراین یکی از راه های کنترل این سوداگری و دلالی ها اعمال مالیات بر عایدی اینگونه سرمایه های بادآورده است که باعث فروکش کردن خرید و فروش های سودجویانه می شود.

این مورد تنها یک نمونه از بازی وطن فروشان در زمین دشمن است، پیش بینی غیرواقعی نرخ ارز بالا و القای ناامیدی در بین مردم و غیره از دیگر این موارد است.

جناح بازی های سیاسی دست آویز دشمن برای فتنه افکنی است

پس از شکست دشمن در زمین اقتصادی، دست از عرصه های سیاسی و فرهنگی نیز برنداشته و وارد این بخش های کشور هم می شوند. جناح های سیاسی که هرکدام به نوعی و از طریقی صلاح مملکت را می خواهند در مقابل یکدیگر نظرات خود را بیان می کنند که این موارد به هیچ عنوان به رسانه های غربی و دشمنان مربوط نمی شود.

مردم کشور روز به روز مسائل و مشکلات کشور را موشکافانه و عمیق تر متوجه می شود. اما باز فتنه افکنان سعی دارند با انتقال یک حرف از جناح سیاسی در مقابل جناحی دیگر حتی درون دولت و مجلس آنها را در مقابل یکدیگر قرار داده، که خوشبختانه در این مسیر نیز با شکست مواجه شده اند.

سپس به جبهه فرهنگی کشور حمله می کنند و مسئله حجاب را مطرح می کنند و سعی دارند با فشار رسانه های خود در ماهواره و فضای مجازی این حس را به عموم القا کنند که مردم ایران حجاب را نمی خواهند، اما خوشبختانه در این مسیر نیز با مشت محکم زنان ایران اسلامی که دچار این بازی رسانه ای نشده اند، مواجه می شوند. در آخر نیز برای وطن فروشان و دشمنان کشور عزیزمان رو سیاهی می ماند.

با ایستادگی ملت در برابر دشمن و استفاده از ظرفیت تاریخی، آینده کشور روشن است

ظرفیت تاریخی نشان دهنده آن است که یک فرد چقدر می تواند به یک کشور کمک کند یا در تعریفی دیگر می توان بیان کرد که حداکثر ظرفیتی که شهروندان ایران می توانند برای کمک به کشور از خودشان ارائه دهند. یکی از راههای برون رفت از این احساس نارضایتی مختصری که برای مردم پیش آمده و حتی خروج کشور از مشکلات حال حاضر استفاده از ظرفیت تاریخی است.

لازمه استفاده از ظرفیت تاریخی این است که مردم انگیزه های خود را نسبت به تحقق ظرفیت ها و توانمندی هایشان بیش از پیش افزایش داده و با امیدواری بیشتر نسبت به آینده ایران فعالیت های خود را ادامه داده و از طریق صرفه جویی در همه موارد، استفاده از کالای ایرانی و در نهایت دامن نزن به التهابات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تکلیف خود را نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام بدهند.

مسئولان دلسوز کشور نیز ضمن فراهم آوردن بستر مناسب برای افزایش رشد و رفاه اقتصادی موجبات برون رفت کشور از مشکلات کنونی شوند.

در آخر باید دانست که مطمئنا آینده کشور در همه حوزه ها به خصوص در اقتصاد روشن است و به کمک مردم و دولت می توانیم روز به روز شاهد موفقیت هایی برای انقلاب اسلامی کشور باشیم.

  1. با سلام
    ان شاءالله دوباره به سوي جهاد سازندگي برگرديم .يعني تلاش مقدس براي آباد نمودن دنيا وآخرت مردم. همه با هم جهاد سازندگي .

    ۰۲
  2. باسلام
    عرض ادب خدمت همه ملت وبخصوص برادرهایی که ایران عزیزمون رو در دور زدن تحریم های کشور سگ صفتی مثل امریکا وخدایی لایقش نیست که اصلا اسم کشور رو بهش گفت، کمک ویاری میدهند، امروز ما ایرانی ها تو موقع زمانی حساسی هستیم وهیچ موقع به تحریم هایی ازجمله همین تحریم که به قول خودش تحریم کرده(سپاه پاسداران) ولی با همین عملش به دنیا ثابت کرد که خودش از سپاه پاسداران پایینتره وشکر خدا که ما بزرگتریم وبا کمک این جوانان غیور وهمین ارگان عزیز(سپاه) که متشکل از ۹۹درصد مردم هست قدرت دارترمیشیم و با یاری خدا ورهبر وعشقمون حاج قاسم سلیمانی برنامه وطرح های ان... سگ صفت نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان ملغا میکنیم وتا ان ها پادرکفشمون بزارند ما جفت پایی باید پا بزاریم رو گردنشون، چون جواب سلام علیک هست، وخداوند این عزیزانمان را سالم وزنده نگه دارند برای کشور چون بزرگ خونه نباشد خونه خونه ثابق نمیمانه، پس قبل از هرچی دعایمان زنده نگه داشتن رهبرمان وعزیزانی همچن حاج قاسم سلیمانی وهزاران عشق وعزیز مثل او هست در ایران، این ها رو برامون زنده نگه داره همه ی مشکلات وبه قول سگ صف تحریم ها که تا ما نمونه جوانان هستیم تحریم معنایی برای ما نداره وتنها معنایی که داره فقط دلخوشی ان سگ صف هاست وهیچ هستند برامون وخودشان به این نتیجه زود رسیدند واخرش هم مجبور به مطیع شدن ما ایران میشن، همه ی ملت ایران ورهبر وعیزانمان رو بخدا میسپارم به امید سربلندتر شدن هر روز ایران در جهان. انشاالله.

    ۱۲


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.