۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۳۹۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ دسته: انرژی
۰

یک مسئول دولتی در خصوص فروش نفت در یک کمیته موازی با بورس، گفت: با توجه به مصوبه ای که چندی قبل در شورای عالی هماهنگی قوا به تصویب رسیده، امکان عرضه نفت در قراردادهای کوتاه مدت و محموله های کوچک، در قالب یک کمیته وجود دارد. اما این کمیته مانند اتاق تاریکی می ماند که نه تنها جلوی عرضه نفت در بورس را می گیرد، بلکه باعث مبادلات غیرشفاف و نامشخص می شود.

یک مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص مزایای عرضه نفت در بورس گفت: وقتی که کشور بلاخره بعد از چند سال دست به این اقدام حیاتی زد، تحریم کنندگان با چالش جدی مواجه شدند و اثرگذاری تحریم های خود را در خطر دیدند.

وی افزود: با این وجود، برخی در داخل هستند که کماکان نمی خواهند عرضه نفت در بورس توسعه یابد و با طرح بحث های حاشیه ای، مانع آن می شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عرضه نفت در بورس باید توسعه یابد تا جایی که ایران تمام نفت خود را در این قالب به فروش برساند؛ چنین اقدامی امکانپذیر است.

«اتاق تاریک» نباید جایگزین عرضه شفاف نفت در بورس شود

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ای که چندی قبل در شورای عالی هماهنگی قوا به تصویب رسیده، امکان عرضه نفت در قراردادهای کوتاه مدت و محموله های کوچک، در قالب یک کمیته وجود دارد. اما این کمیته مانند اتاق تاریکی می ماند که نه تنها جلوی عرضه نفت در بورس را می گیرد، بلکه باعث مبادلات غیرشفاف و نامشخص می شود.

این مسئول دولتی گفت: ایران باید نفت خود را فقط در بورس بفروشد و اگر قرار است تخفیفی هم داده شود، باید در قالب همان بورس داده شود.

وی افزود: فروش و  عرضه محموله ای نفت در قالبی خارج از بورس، به معنی اعطای تخفیف های بیش از حد و انجام مبادلات غیرشفاف است و باید مصوبه آن لغو گردد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.