۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۹۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت کارشناس: سجاد حیدرزاده
۰

بانک یورو اگزیم یکی از نهادهای مالی است که به تازگی با شرکت ریپل در زمینه پرداخت های بین المللی قرارداد منعقد کرده است. مدیرعامل یورو اگزیم اعلام کرده است که این بانک از ارز XRP ریپل در ۸۰ کشور استفاده خواهد کرد. وی امکان ناپدید شدن پیام های بانکی در شبکه سوئیفت را یکی از دلایل حرکت موسسات مالی و بانکی جهان به سمت جایگزین های سوئیفت همچون ریپل برشمرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک یورو اگزیم مستقر در لندن اولین بانکی است که به طور رسمی از xRapid شرکت ریپل استفاده خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، این بانک به کارگیری ارز دیجیتالی ریپل با نام XRP در پرداخت های فرامرزی را در فصل اول سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

به کارگیری ارز XRP شرکت ریپل در ۸۰ کشور جهان

گراهام برایت مدیرعامل بانک اگزیم در این رابطه اظهار داشت: این بانک برنامه ای برای استفاده از دارایی های دیجیتال برای پرداخت های پرقدرت در میان ۸۰ کشور با هدف نشان دادن سرعت و کارآمدی رمزارزها دارد.

وی ادامه می دهد: دیدگاه های مختلفی در مورد چگونگی ورود فناوری بلاک‌چین در امور مالی تجارت وجود دارد. ما مشتاق حرکت به سوی ایجاد یک پلتفرم برای پرداخت های مشتریان خود در سرتاسر ۸۰ کشور هستیم. ما می بایست مطمئن شویم که آن ها مسیری هموار و بدون اصطکاک برای پرداخت های محلی خود فراهم می کنند.

امکان ناپدید شدن تبادلات بانکی در سوئیفت وجود دارد

شبکه جهانی سوئیفت استاندارد فعلی پرداخت های بین المللی است که در بیش از ۱۱ هزار بانک و نهاد مالی در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

برایت علت حرکت این نهاد مالی به سمت فناوری جدید را با این مثال توضیح می دهد که یکی از تبادلات بانک یورو اگزیم در شبکه سوئیفت در این ماه مفقود شده است، که این مسئله جابجایی به سوی فناوری جدید را ضروری می کند.

وی اضافه می کند: پیام تبادل مالی ما در جایی از مرداب سازمان مرکزی سوئیفت مفقود شده است و برای ما امکان دسترسی به آن وجود ندارد. همه طرف های قرارداد اظهار می کنند که پیام ما را دریافت نکرده اند.

ناپدید شدن اطلاعات تبادلات بانکی در سوئیفت یکی از نقاط ضعف این شبکه پیام رسانی است که موجب شده است موسسات بانکی و مالی از سراسر جهان به دنبال یافتن جایگزین هایی مناسب تر و کاهش وابستگی به آن باشند.

ریپل ظرفیت تبادلات فرامرزی با ارزهای محلی را فراهم کرده است

xRapid شرکت ریپل به بانک ها و نهادهای مالی اجازه می دهد تا پیام های بین المللی را از طریق مبادله ارزهای محلی خود با XRP ارسال کنند. در این روش دارایی دیجیتال میان مرزها ارسال شده و در یک کشور واسط تبدیل به ارز محلی می شود و همه این موارد در چند ثانیه انجام می شود.

شرکت ریپل با ۴ مبادله‌گر[۱] رمزارز به عنوان پل در تبادلات XRP از طریق xRapid همکاری دارد. برای مثال، یک بانک می تواند یک دلار را با XRP از طریق مبادله‌گر Bittrex مبادله کند که به نوبه خود XRP را به مبادله‌گر Bitso مستقر در مکزیک ارسال می کند. هنگامی که Bitso رمزارز XRP را دریافت می کند، فورا فرآیند تبدیل XRP به پزو مکزیک انجام می شود و سپس ارز پزو به صورت آنی در اختیار بانک معین مکزیکی قرار می گیرد.

مارکوس تریاهر سرپرست کل حساب های راهبردی شرکت ریپل اظهار می کند: xRapid به شرکت های  بین المللی راه جدیدی را برای ارسال ارزش بدون آنکه پول در ارزهای مختلف در سرتاسر جهان توقف گاهی داشته باشد، نشان می دهد.

وی ادامه می دهد: هنگامی که شما از XRP استفاده می کنید، به جای توقف تمام پولتان در حساب های خارجی، شما وجوه خود را به صورت ارز محلی و تحت کنترل، ثبات و اعتبار خودتان نگه می دارید. به لحاظ ساختاری این وضعیت به مراتب بهتر از وضعیت فعلی انتقال پول است. با این روش شما می توانید وجوه خودتان را از طریق حساب های محلی مثلا ریال برزیلی به حساب های هدف مثلا یورو در عرض دو دقیقه جابه‌جا کنید.

پینوشت:

[۱] exchange

منبع: دیلی هودل  yon.ir/3ebRs

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.