۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۷۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ دسته: پایش اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

برمکی رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در جلسه آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مجلس، گفت: یکی از مشکلات این است که برای تعریف پروژه های اولویت دار در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شاخص و ویژگی دقیقی وجود نداشته است و این باعث شده بخش قابل توجهی از پروژه های تعریف شده اولویت دار نباشد.

به گزارش مسیر اقتصاد جلسه اخیر کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در روز دوشنبه ۱۰ دی ماه با موضوع «آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد.

در این جلسه که با حضور وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی و سه تن از مسئولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، فعالیت های سه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه آن مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

پیگیری ۵۵۶ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط ستاد فرماندهی در سه سال

افشین برمکی رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این جلسه گفت: دبیرخانه ستاد در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۲۱، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۸۲ و در سال جاری نیز تعداد ۱۵۳ برنامه/پروژه را پیگیری کرده و نظارت بر آن ها را بر عهده داشته است. بنابراین در طول سه سال ۵۵۶ پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف، نظارت و پیگیری کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۵ بین ۶.۶ درصد از پروژه ها در بازه پیشرفت ۲۵ تا ۵۰ درصد، ۲۱.۵ درصد از پروژه ها در بازه ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۳۱.۴ درصد از پروژه ها در بازه پیشرفت ۷۵ تا ۱۰۰ درصد قرار گرفته اند و ۲۴ درصد از پروژه ها به طور کامل تکمیل و اجرایی شده اند.

تعریف پروژه های اقتصاد مقاومتی با شاخص دقیقی انجام نشده است

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه در پایان گفت: یکی از مشکلات این است که برای تعریف پروژه های اولویت دار در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شاخص و ویژگی دقیقی وجود نداشته است و این باعث شده بخش قابل توجهی از پروژه های تعریف شده اولویت دار نباشد.

لازم به ذکر است که در جلسه اخیر کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس، اکثریت مجریان پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستگاه های دولتی تأکید کردند پروژه های اولویت دار تعریف شده برای وزارتخانه ها در ستاد طی سال های گذشته، همان پروژه های جاری و معمولی دستگاه ها هستند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.