۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۴۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در ماه گذشته میلادی چین برای سومین ماه متوالی، میزان ذخایر اوراق قرضه دلاری خود را کاهش داد. کشور چین در حال حاضر بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا محسوب می شود و به همین دلیل فروش گسترده آن ها می تواند ابزاری در صدمه زدن به آمریکا در جنگ تجاری باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده است میزان ذخایر اوراق قرضه دلاری چین در ماه گذشته میلادی نیز با کاهش حدود ۶ میلیارد دلاری مواجه شده است. این برای سومین ماه متوالی است که دولت چین سهم اوراق قرضه دولتی آمریکا را از ذخایر خارجی خود کاهش می دهد.

بر این اساس در پایان ماه گذشته میلادی میزان ذخایر اوراق قرضه دلاری دولت چین به ۱۱۶۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

چین برای سومین ماه متوالی اوراق قرضه دلاری خود را کاهش داد

به عقیده تحلیلگران عرصه بین الملل، فروش اوراق قرضه دلاری، یکی از ابزارهای چین در جنگ تجاری با آمریکا محسوب می شود که در طول هفته های اخیر شدت یافته است.

سفیر چین در آمریکا پیش از این نیز این کشور را به فروش اوراق قرضه تهدید کرده بود. درحال حاضر چین بزرگترین دارنده اوراق قرضه دلاری در جهان محسوب می شود و درصورتی که این کشور به طور گسترده اقدام به فروش آن ها نماید، بازار اواراق قرضه در آمریکا با التهابات شدیدی مواجه می شود که می تواند دیگر بازارهای این کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

کارشناسان همچنین پیش بینی کرده اند که در طول ماه های آتی نیز از میزان اوراق قرضه دلاری دولت چین کاسته شود.

این درحالیست که آمریکا در طول هفته های اخیر تعداد قابل توجهی از محصولات چینی را مشمول افزایش تعرفه واردات نموده است که بیش از نیمی از صادرات این کشور به آمریکا را شامل می شود.

پس از چین، کشور ژاپن با ۱۰۳۰ میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری، در رتبه دوم دارندگان اوراق قرضه آمریکا قرار دارد. کشور عربستان نیز در حال حاضر در حدود ۱۷۰ میلیارد دلار از این اوراق قرضه را به عنوان بخشی از دارایی های خارجی خود از آن خود کرده است.

منبع: بلومبرگ yon.ir/e4wBf

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.