۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۲۱۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ دسته: انرژی
۰

امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم داشتن باور به توانایی ها و ظرفیت های درون کشور، گفت: اگر از سرمایه های مردم در داخل و خارج کشور برای توسعه حوزه نفت و گاز استفاده کنیم، می توانیم تحریم سرمایه‌گذاری در انرژی را بی اثر کنیم.

سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن تاکید بر جدید نبودن تحریم و دشمنی ها علیه کشور، گفت: در صورتی که به توانایی های خود اعتقاد داشته باشیم و از ظرفیت های داخلی به درستی استفاده کنیم، می توانیم تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

فضای تحریمی برای کشور چیز جدیدی نیست

امینی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب با تحریم مواجه بوده ایم، گفت: کشور ما با این تحریم ها و دشمنی ها آشناست و تحریم های اخیر نیز چیز جدیدی برای کشوری که همواره مورد تحریم بوده است، نیست.

وی ادامه داد: ما می توانیم از فضای تحریمی کنونی استفاده کرده و آن را به یک فرصت تبدیل کنیم. با اتکا به ظرفیت های داخل و همچنین افزایش بهره وری در کارها، می توان از تحریم ها به نحو احسن عبور کرد و آن را به یک فرصت برای شکوفایی ظرفیت های داخل تبدیل کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت باور به روحیه خودباوری و ما می توانیم، گفت: بایستی این مسئله که کسی به جز خودمان به درد ما نمی خورد را فرهنگ سازی کرده و چشم مان برای اصلاح امور کشور به سمت دیگران نباشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در مقابل تحریم ها موفق بوده ایم، گفت: این دوره، رویکرد جدیدی در تحریم ها وجود دارد که بایستی به خوبی مدیریت شود. در این زمینه بایستی شرکت های داخلی خود را توانمند کرده و با مسئولیت دادن به آن ها تحریم ها را بی اثر کنیم و تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

نقدینگی و سرمایه‌های مردم توسعه صنعت نفت را میسر می‌کند

این نماینده مجلس با اشاره به خروج شرکت های خارجی مثل توتال از قرارداد های نفت و گاز، خاطرنشان کرد: شرکت توتال قرار بود در قالب قرارداد IPC در کنسرسیومی اقدام به سرمایه گذاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی کند اما در حال حاضر از این قرارداد خارج شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر می توانیم با استفاده از نقدینگی و سرمایه های داخلی و حتی سرمایه ی ایرانیان خارج از کشور، اقدام به توسعه صنعت نفت و گاز کشور کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به توانمندی و  ظرفیت های داخلی خود اعتقاد و اعتماد داشته باشیم و از آن ها به درستی استفاده کنیم، می توانیم تحریم ها را به خصوص در حوزه انرژی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.