۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۶۱۵ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ دسته: حمل و نقل، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

دولت های عربستان و بحرین قصد دارند گذرگاه ملک حمد را که یک پل ۲۵ کیلومتری جاده ای و ریلی است و از خلیج بحرین عبور می کند، با مشارکت بخش خصوصی و با روش BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث نمایند. هزینه ساخت این پروژه بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد سفیر عربستان در بحرین به طور عمومی اعلام کرده است که مناقصه گذرگاه ملک حمد که یک پل ۲۵ کیلومتری جاده ای و ریلی است و از خلیج بحرین عبور می کند، تا شش ماه آینده آغاز خواهد شد. هزینه تقریبی ساخت پروژه بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار است.

ساخت پل جاده‌ای و ریلی در خلیج بحرین با روش BOT

این پروژه با روش ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) ساخته خواهد شد. به نظر می رسد که این گذرگاه در هر جهت دارای سه خط برای کاربران جاده، قطارهای مسافری و باری خواهد بود.

عملیات ساخت این گذرگاه سه سال طول خواهد کشید و مقامات عربستان و بحرین قصد دارند ساخت پروژه را تا اواسط سال ۲۰۲۱ آغاز کنند. این پروژه بزرگترین پروژه در هر دو کشور است که از طریق مشارکت عمومی-خصوصی ساخته می شود.

عربستان در برگزاری مناقصه های مشارکت عمومی-خصوصی، دارای تجربیاتی عمدتا در بخش آب و فاضلاب است. دولت عربستان قصد دارد استفاده از مدل مشارکت عمومی-خصوصی را گسترش دهد؛ به طوری که وزارت آموزش این کشور در ژانویه سال جاری، برای طراحی، ساخت، تامین مالی و نگهداری شصت مدرسه اعلام آمادگی کرده است.

استفاده از روش های مشارکت عمومی-خصوصی برای پروژه های زیرساختی در بحرین دارای محبوبیت نیست، اما این مسئله در حال تغییر است. در کنار پروژه گذرگاه ملک حمد، دولت بحرین در حال برنامه ریزی برای واگذاری پروژه چند میلیارد دلاری ساخت مترو به نهادهای خصوصی در سال آینده است.

منبع: www.infrapppworld.com

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.