۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۱۱۱ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ دسته: تجارت و دیپلماسی کارشناس: حسین عطااللهی
۰

بانک میتسوبیشی یو اف جی بزرگ‌ترین بانک ژاپن و پنجمین بانک بزرگ جهان، در همکاری با سیستم پرداخت ریپل استفاده از سوئیفت را در مبادلات خود کنار می‌گذارد. این بانک اعلام کرده است که از مزایای سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین رضایت دارد. به این ترتیب با ظهور فناوری بلاک چین و اقبال بانک های بزرگ جهان نسبت به آن، انحصار ۵۰ ساله سوئیفت در پیام رسانی مبادلات بین المللی در حال از بین رفتن است.

به گزارش مسیر اقتصاد سیستم پرداخت بین‌المللی ریپل همچنان توجهات زیادی را از نهادهای مختلف سراسر جهان به خود جلب می‌کند. این بستر مبادلاتی دائماً در حال اثبات خود به عنوان یکی از شرکت‌های حیاتی جهان است که از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتالی برای انجام انتقال وجه استفاده می‌کند.

این شرکت توسعه دهنده سومین ارز دیجیتالی موفق در بازار جهانی که به عنوان یکی از چند گزینه‌ای که بازارهای مالی قدیمی را به سمت استفاده از ارزهای دیجیتالی سوق داده است، دائماً در حال تقویت خود است.

پنجمین بانک بزرگ جهان استفاده از سوئیفت را کنار می‌گذارد

سیستم پرداخت ریپل اخیراً با تجربه مثبت دیگری مواجه شده است و آن اضافه شدن بزرگ‌ترین بانک ژاپنی یعنی بانک میتسویشی یو اف جی به لیست طولانی شرکای ریپل است. بانک بزرگ میتسوبیشی یو اف جی سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین ریپل را به عنوان یکی از موفق‌ترین گزینه‌ها برای پردازش پرداخت‌های سریع و اقتصادی تأیید کرده است.

بانک میتسوبیشی یو اف جی به عنوان پنجمین بانک بزرگ جهان با دارایی بالغ بر ۲۷۸۵ میلیارد دلار و با سرمایه پایه‌ای بزرگتر نسبت به جی پی مورگان و استانداردر که قابل توجه هستند، اکنون به یکی از بزرگ‌ترین تجربیات ریپل تبدیل شده است.

نیاز به بانک‌های واسطه‌ای متعدد جهت استفاده از سوئیفت

بانک میتسوبیشی مالک سه‌چهارم بانک کرونگسری است. این بانک پنجمین بانک بزرگ تایلند است. این بانک در استفاده از ریپل به عنوان بخشی از سیستم بانکی خود موفق بوده است و به عنوان یکی از رهبران مؤسسات مالی است که استفاده از سیستم پرداخت ریپل را در فعالیت‌هایش عملیاتی کرده است.

در طی یک کنفرانس، استیون دیپ، نماینده بانک میتسوبیشی یو اف جی ژاپن دلایلی را برای موفقیت فناوری پرداختی ریپل نسبت به سایر گزینه‌هایی مانند سوئیفت ارائه داده است.

دیپ گفته است که امروزه خیلی از بانک ها از سوئیفت استفاده می‌کنند و با هزینه‌ها و بانک‌های واسطه‌ای متعددی برای انجام معاملات مواجه می‌شوند و همچنین انتقال وجه توسط این سیستم بین یک تا سه روز به طول می‌انجامد.

نماینده این بانک ژاپنی گفته است که با استفاده از فناوری بلاک چین ما می‌توانیم زمان انتقال وجه را به حدود ۳۰ ثانیه برسانیم که به طور قابل توجهی متفاوت است و با هزینه کمتر انتقال وجه بین شاخه‌های ما در کشورهای مختلف انجام می‌شود که برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: با وجود ارزیابی چندین گزینه، این بانک از استفاده و نتایجی که از فناوری مورد استفاده در ریپل بدست آورده است رضایت دارد، اما لزوماً ریپل تنها راه حل نیست که قصد استفاده از آن را داریم، بلکه یکی از راه حل‌هایی است که بر آن متمرکز داریم.

شکست انحصار ۵۰ ساله سوئیفت با فناوری بلاک چین

سیستم سوئیفت پر استفاده ترین سیستم جهت انجام پرداخت‌های بین‌المللی بین بانک‌های بیش از ۲۲۰ کشور در جهان است. این سیستم بیش از ۵۰ سال تنها سیستم انحصاری جهان بوده است. هزینه‌ها و زمان مورد نیاز جهت انتقال وجه به وسیله این سیستم به دلیل وجود بانک‌های واسطه‌ای متعدد بسیار بالاست. علاوه براین این سیستم توسط آمریکا به عنوان ابزار سیاسی علیه کشورها استفاده می‌شود.

در حال حاضر با ظهور فناوری بلاک چین این امکان فراهم شده است که کشورها و بانک‌های مختلف سیستم های پرداختی مخصوص خود را طراحی کنند. در حال حاضر بانک ها و مؤسسات مالی متعددی به سمت استفاده از سیستم های مبتنی بر بلاک چین حرکت کرده اند تا بدین ترتیب استفاده از سوئیفت را در بخشی از مبادلات خود کنار بگذارند.

برگرفته از: hadeplatform.com

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.