۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۳۲۱ ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ دسته: حمل و نقل
۰

اداره حمل و نقل عمومی آلماتی قزاقستان به منظور مشارکت بخش خصوصی در پروژه قطار سبک شهری (LRT) اعلام مناقصه کرده است. هزینه تقریبی ساخت پروژه ۲۵۰ میلیون دلار است و کمک هزینه قابل توجهی که تا بیش از ۵۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی را پوشش می دهد، برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد اداره حمل و نقل عمومی آلماتی، بزرگترین شهر قزاقستان واقع در جنوب شرقی این کشور، برای یک پروژه ریلی سبک (LRT) اعلام مناقصه کرده است.

بر این اساس اداره حمل و نقل آلماتی به دنبال یک شریک خصوصی جهت مشارکت در طراحی، ساخت، تامین مالی، بهره برداری و حفظ زیرساخت و خدمات سیستم جدید حمل و نقل ریلی سبک در این شهر است. قطار سبک شهری آلماتی شامل۳۷ ایستگاه در امتداد یک مسیر ۲۲.۷ کیلومتری دوطرفه در یکی از خیابان های اصلی این شهر خواهد بود.

هزینه تقریبی ساخت پروژه ۲۵۰.۷ میلیون دلار است و کمک هزینه قابل توجهی که تا بیش از ۵۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی را پوشش می دهد، برای این پروژه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، تعدادی از نهادهای مالی پیشرو از جمله بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) برای مشارکت در این پروژه ابراز تمایل کرده اند.

درآمد حمل و نقل مسافران توسط اداره حمل و نقل عمومی آلماتی جمع آوری شده و سایر درآمدها ( درآمد تبلیغات، درآمد خرده فروشی و …) متعلق به شریک بخش خصوصی خواهد بود.

شریک بخش خصوصی مسئول بهره برداری روزانه قطار سبک شهری و همچنین طراحی دقیق و ساخت یک ایستگاه مرکزی جهت کنترل عملیات بهره برداری خواهد بود. همچنین قطار سبک شهری از طریق ایستگاه مرکزی کنترل خواهد شد.

منبع: www.infrapppworld.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.