۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۸۰۶ ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ دسته: انرژی
۰

صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تعرفه پلکانی فعلی برق در کاهش مصرف مشترکین پرمصرف تاثیر چندانی ندارد، گفت: باید روشی اتخاذ شود که بازدارنده باشد، حتی تا جایی که به مشترکین پرمصرف نسبت به قطع اشتراکشان تذکر داده شود.

احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به عبور از  بحران خاموشی برق امسال، بیان کرد: اگرچه از بحران برق امسال با مدیریت و با کمک های مردمی عبور کردیم اما سال آینده هم این موضوع تکرار خواهد شد پس باید از الان برای تابستان آینده برنامه داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای تاسیس نیروگاه‌های جدید به منظور تامین برق مورد نیاز کشور اقدام کند، گفت: همچنین عایق بندی مناسب درب و پنجره اماکن از راهکارهایی است که بایستی به منظور کاهش مصرف برق به آن‌ها توجه شود.

صفری با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از مشترکین خانگی پر مصرف هستند، گفت: تعرفه پلکانی فعلی برق برای کاهش مصرف مشترکین پر مصرف تاثیر چندانی ندارد، باید روشی اتخاذ شود که بازدارنده باشد. حتی تا جایی که به مشترکین پر مصرف نسبت به قطع اشتراکشان تذکر ابلاغ شود.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: برای اینکه افزایش تعرفه تاثیر گذار باشد باید قیمت برق برای مشترکین پر مصرف چند برابر زیاد شود. در واقع نباید هیچ یارانه ای به آن ها تعلق بگیرد و قیمت واقعی یا حتی صادراتی برق را به ازای مصرف مازاد بر الگوی مصرف، از این مشترکین اخذ کنند تا باعث شود که آن ها هم مصرفشان مثل بقیه کم شود و مثلا به جای کولر گازی از کولرهای آبی استفاده کنند.

وی افزود: هر گونه تغییری در تعرفه ها و یا اعمال جریمه برای مشترکین پر مصرف حتما باید با اطلاع رسانی به مردم انجام شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.