۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۷۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ دسته: مالیات
۰

ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه می تواند نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد، گفت: این طرح موجب رونق اقتصادی در بازار، ایجاد اشتغال، حذف تقاضای سوداگرانه در بخش مسکن و کاهش فرار مالیاتی می‌شود.

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفتگو با مسیر اقتصاد به تشریح ابعاد مالیات برعایدی سرمایه و نقش آن در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پرداخت.

وی اظهار داشت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه به طور مستقیم می تواند روی بازار نقدینگی نظیر طلا، سکه و مسکن تأثیر بگذارد و نقدینگی را به سمت تولید که امروز با کسری جدی منابع مواجه است سوق دهد و رونق اقتصادی را در بازار به همراه آورده و منجر به اشتغال و کارآفرینی شود.

شروع دومینوی حرکت نقدینگی به سمت تولید با CGT

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد پیامدهای تصویب مالیات بر عایدی سرمایه گفت: شاید بتوان ادعا نمود که تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه اولین ضربه را به دومینوی حرکت سرمایه ها از نقدینگی به سمت تولید وارد خواهد کرد.

وی افزود: اساس این طرح به گونه ای است که صرفاً سوداگران را هدف قرار داده و خانه اصلی هر فرد از پرداخت مالیات معاف است.

حذف تقاضای سوداگرانه و تقویت تقاضای مصرفی با مالیات بر عایدی سرمایه

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار داریم با اعمال مالیات بر عایدی سرمایه تقاضای سوداگران از بازار مسکن حذف و به تدریج به طرف تقاضاهای مصرفی، تولید و عرضه هدایت شود و تقویت بخش تولیدی کشور را به عنوان یک نیاز برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

ذوالقدر در پایان گفت: در این طرح راهکارهایی نیز برای پیشگیری از فرار مالیاتی و دور زدن های قانونی که بعضاً در فرایند اجرای برخی قوانین مالیاتی وجود دارد همگی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه با امضای بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس طی هفته گذشته تقدیم هیئت رئیسه شد. در این طرح سازندگانی كه اقدام به توليد و عرضه واحدهای مسكونی می كنند تا پنج سال از زمان اخذ جواز ساخت از مالیات معاف هستند. علاوه بر این فروش ساختمان‌های نوساز نیز از پرداخت این مالیات معاف هستند.

طرح ۲ فوریتی مقابله با سوداگری در بخش مسکن با ۱۰۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.