۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۳۶۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ دسته: انرژی
۰

مردم با شرکت در نظرسنجی برنامه مناظره شبکه یک که روز جمعه پخش شد، قاطعانه به اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف رای دادند و سیاست فعلی وزارت نیرو را رد کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد، روز گذشته برنامه مناظره در شبکه یک سیما با موضوع مصرف برق به روی آنتن رفت. این برنامه با حضور محمدرضا حقی فام و حسین سجادی به نمایندگی از وزارت نیرو، ابولفضل روغنی به نمایندگی از صنعت و سید حمیدرضا قریشی پژوهشگر و کارشناس حوزه انرژی برگزار شد.

در سوال نظرسنجی این برنامه از مردم پرسیده شد که بین افزایش قیمت برق مشترکین پر مصرف و قطع برق واحدهای تولیدی کدام را انتخاب می کنند؟ دو گزینه ای که هم اکنون وزارت نیرو دومی را انتخاب کرده است.

با توجه بحث هایی که در برنامه مطرح شد در پایان برنامه نزدیک به ۸۰درصد از مردم با قاطعیت به افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف رای دادند و سیاست فعلی وزارت نیرو را انتخاب نکردند. نکته جالب اینکه چندی قبل وزیر نیرو عنوان کرده بود که ۸۰ درصد از مردم مصرف متعادلی دارند و تنها ۲۰ از مردم جزء مشترکین پرمصرف هستند که به نوعی با نتایج این نظر سنجی انطباق داشت.[۱]

با توجه به این نظرسنجی و اقبال مردم و سایر اظهارنظرهای کارشناسی از سوی مسئولین وزارت نیرو، بخش خصوصی و کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس، باید دید دولت و مشخصا هیات وزیران چه تصمیمی در این  خصوص اتخاذ خواهند کرد.

پی نوشت:

[۱]: مسیر اقتصاد کد خبر ۴۶۷۲۶



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.