۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۹۵۲۳ ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در رابطه با بحث انعقاد پیمان های پولی دو و چندجانبه غفلت نشده است و بانک مرکزی تاکنون با کشورهایی اقدام به انعقاد پیمان پولی نموده است و در آینده نیز موضوع انعقاد پیمان های پولی با کشورهای عراق، روسیه و آذربایجان پیگیری خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت پیمان های پولی گفته است که به ظرفیت پیمان های پولی دو و چندجانبه آگاه هستیم و در این رابطه با برخی از کشورها پیمان هایی منعقد شده است.

سیف تصریح کرده است که از موضوع انعقاد پیمان های پولی غفلت نشده و حتی نوع نگاه کشورهای مختلف به این موضوع رصد شده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین یادآور شده است که پیمان پولی دوجانبه ایران و ترکیه عملیاتی شده است و در این رابطه به چند ال سی نیز عمل شده است و در آینده موضوع انعقاد پیمان های پولی با کشورهای عراق، روسیه و آذربایجان پیگیری خواهد شد.

طرح مجلس بانک مرکزی را به صرافت انداخت

گفتنی است که این اظهارات سیف در حالی صورت گرفته است که در نشست علنی چهارشنبه ۱۳ تیر مجلس، نمایندگان با یک فوریت طرح «راه اندازی و استفاده از پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی» موافقت نمودند.

تصویب فوریت طرح پیمان پولی و پیام رسان موازی سوئیفت در مجلس

در طرح مذکور بانک مرکزی موظف به انعقاد پیمان های پولی دو و چندجانبه، راه اندازی پیام رسان های مالی و به طور کلی استفاده از ظرفیت ارزهای ملی در تبادلات با کشورهای طرف تجاری شده است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی تاکنون با کشور ترکیه و پاکستان توافقنامه پیمان پولی منعقد نموده است که تنها پیمان پولی ترکیه جنبه عملی یافته است.

همچنین بانک مرکزی با کشور چین و روسیه نیز تفاهمنامه امضاء نموده است که لازم است با توجه به اهمیت ویژه دو کشور در تبادلات تجاری به فوریت اجرائی شود.

امضاء تفاهمنامه پیام‌رسان و پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.